Nemcsak a karácsonyi hangulatot, a testedet is felpezsdíti a FAHÉJ

A fahéj olyan fűszer, amelyet vagy imádni, vagy utálni lehet. Sokan a karácsonyhoz kötik az illatát, ízét. Az almás pitétől a palacsintáig számtalan étel és ital meghatározó ízesítője. A fűszer a fahéjfa kérgéből készül, és egész, tört vagy őrölt formában érhető el a boltokban.

Többféle fahéj létezik, vannak fahéjfák Indiában, Srí Lankán, Indonéziában, Brazíliában, Vietnamban és Egyiptomban. A legnépszerűbb a ceyloni fahéj és a cassia fahéj. A ceyloni fahéj, amelyet gyakran az igazi fahéjnak is neveznek, a legdrágább fajta. A sötétebb és keményebb cassia fahéj a legelterjedtebb az élelmiszerboltokban.

A fahéjat a sütés és főzés mellett gyógyászati célokra is használják

Az alternatív orvosláshoz értők úgy vélik, hogy a fahéj kezelheti a felszíni gombás fertőzéseket, és csökkentheti a gyulladást és a fájdalmat. A kutatások továbbra is megosztottak arról, hogy a fahéj valóban képes-e minderre. A fahéjat évszázadok óta használják a népi gyógyászatban is. A kínai orvoslásban a Cassia fahéjat megfázás, puffadás, hányinger, hasmenés és fájdalmas menstruáció esetén alkalmazzák. Úgy gondolják, hogy javítja az energiaszintet, növeli a vitalitást és a keringést is - különösen hideg lábú embereknél.

Az ayurvédikus orvoslásban is kedvelik

Ezen a területen a fahéjat a cukorbetegség, az emésztési zavarok és a megfázás kezelésére használják, és úgy tartják, hogy a fűszer segíthet egyensúlyba hozni az ember fizikai és érzelmi energiáit. A fahéj jellegzetes íze és aromája az illóolajban találhatón vegyületből származik. A vegyületnek antimikrobiális és gyulladáscsökkentő tulajdonságai vannak, amelyek segíthetnek bizonyos anyagcsere-, fertőző, emésztési vagy légzési rendellenességek kezelésében.

A fahéj illóolaja, ha aromaterápiára használják, segíthet a hangulat javításában és az energiaszint fokozásában. Bár néhány alternatív terapeuta úgy véli, hogy ez az immunrendszert is erősítheti, ezáltal megelőzheti a megfázást és az influenzát, nincs bizonyíték arra, hogy a fahéj bármilyen formában befolyásolja a veleszületett vagy adaptív immunválaszt.

A cassia fahéj, amely általában az élelmiszerboltokban található, nagy koncentrációban tartalmazza a kumarin nevű vegyületet. A vegyület nagy dózisban fogyasztva gyomorégést, emésztési zavarokat és enyhe izzadást okozhat. Idővel, ha a kumarin felhalmozódik a testben, gátolhatja a véralvadást, és májkárosodást is okozhat. A sok fahéj fogyasztását kerülniük kell azoknak az embereknek, akik olyan vérhígítókat szednek, mint a Coumadin (warfarin), mivel az vérzési problémákhoz vezethet, beleértve a zúzódásokat és az orrvérzést. Műtét vagy fogászati ​​beavatkozás előtt érdemes a fahéjat elkerülni.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Mit érdemes tudni a köménymagról?

A köménymag intenzív, kesernyés, enyhén diós ízű fűszer. A köménymagot termő növény Közel-Keleten és India területein honos, fűszerként a magokat vagy azok porrá őrölt változatát használjuk. Évszázadok óta ízesítik az emberek az ételeiket köménnyel, többek között levesekhez, salátákhoz, sültekhez használva. A magyaros konyha is előszeretettel alkalmazza.

Jenei Gréta

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!

20 laktató egytálétel 1 órán belül

Kolbász, sonka, virsli, tejföl, sajt... Ezekkel mind-mind laktatóbbá és ízletesebbé tudjuk varázsolni ételeinket. Mellé egy kis zöldség vagy rizs/tarhonya, és kész is az ebéd!

Ennyibe kerül évente, ha kapszulás kávét iszol

A Tudatos Vásárlók Egyesülete 148 kapszulás, automata és manuális kávéfőzőt tesztelt. Vizsgálták az elkészített kávé hőmérsékletét, az eszpresszó minőségét, az elkészítési időt, a tejhabosítást, az energiafogyasztást és a tisztítást. Emellett pedig megosztottak pár hasznos tippet is, hogyan spórolj a kávéfőzésen.