Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Mit tud a magnézium?

Az ásványi anyagok hasznosak a szervezetünknek, és mindegyik másért fontos! A magnézium többek között az izmok és a csontok fejlődéséhez nélkülözhetetlen, de még sok mást is megtudhatsz róla!

Általában erről az ásványi anyagról ritkán hallunk, én a terhességem során találkoztam a nevével rendszeresen, hiszen a várandósság alatt kiegészítésként magnézium szedését javasolják az orvosok a görcsök enyhítésére, megszüntetésére. Nézzük meg, e mellett mire is való szervezetünkben a magnézium!  

Magnézium: Napi ajánlott mennyisége gyermekeknek 80–240 mg, felnőtteknek 300–320 mg, várandós, szoptató édesanyáknak 310–400 mg.

A magnézium szerepet játszik a szervezet anyagcseréjében, az izmaink összehúzódásában, a csontok fejlődésében, enzimeket aktivál, illetve a fehérje- és a DNS-szintézisben is részt vesz.

Elsődleges forrásai a teljes kiőrlésű gabonák (például búza, zab, rizs) és az azokból készült termékek (például lisztek, korpa, pelyhek, kenyérfélék), egyes zöldségek (spenót, sóska), a banán, a hüvelyesek (szárazbab, szójabab, lencse) és a diófélék (dió, mandula), olajos magvak (tökmag, napraforgómag), mák. Ezeket rendszeresen fogyasztva, a kiegyensúlyozott étrendbe illesztve a magnéziumhiányból adódó állapotok, tünetek elkerülhetőek.

Forrás: Rodler, I: Új tápanyagtáblázat, Medicina 2006. Budapest

Ismerkedj meg a C-vitaminnal >>

A rovat korábbi cikkeit itt olvashatod >>

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!