Jó hírt hozott a Lidl és az Aldi a vásárlóknak

Megkezdődött a hazai dinnyeszezon, két népszerű üzletlánc így mostantól kizárólag magyar dinnyét kezd el árulni az üzletekben.

Itt a dinnyeszezon, megkezdődött a magyar görögdinnyék eladása az Aldi és a Lidl üzleteiben – derül ki a diszkontláncok tájékoztatójából. A Lidl szerdától kizárólag magyar termelőktől származó görögdinnyét vesz át és kínál eladásra, az Aldi pedig július 1-jétől árusítja a hazai gyümölcsöt.

A Lidl 2021-ben csaknem 50 százalékkal több dinnyét adott el itthon és külföldön, mint az előző évben, tavaly közel 17 500 tonna magyar görögdinnyét értékesített.

A magyar dinnyetermelők a Lidl segítségével tavaly háromezer tonnával többet, mintegy 8300 tonnát exportáltak a régió országaiba, főleg Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba.

Bőven lesz magyar dinnye

A Lidl 2013-ban indították el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek eredményeképpen több mint 450-re emelkedett a vállalat magyar beszállító partnereinek száma. Az áruházlánc teljes élelmiszer-beszerzésének közel 60 százalékát a több száz milliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki.

Az Aldi Magyarország július 1-jétől csak magyar termelőktől érkező dinnyét vesz át biatorbágyi raktárában, így napokon belül valamennyi üzletében hazai forrásból származó görög- és sárgadinnyét kínál a vásárlóknak. A nyári főszezonban a vállalat teljes zöldség- és gyümölcskínálatának 80 százaléka magyar forrásból érkezik.

Idén az Aldi exportlehetőséget is biztosít a magyar dinnyetermelőknek, a Hofer szlovéniai hálózatának kínálatába kerülhet be a magyar dinnye.

A vállalat tavaly több mint 4000 tonna magyar görögdinnyét és 1000 tonna sárgadinnyét értékesített, az elmúlt években legtöbbször kétszámjegyű mértékben növelték dinnyeértékesítésüket.

Forrás: MTI


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek