Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Az ismerősünk által posztolt ételt választjuk mi is ebédre – így befolyásol minket a social média

Te is végigpörgeted a telefonodon reggelente a szép kajás képeket, amiket az ismerőseid posztoltak? Most kiderült, jelentősen hat arra, amit aznap enni fogsz!

Nem nehéz belegondolni abba, hogy a közvetlen környezetünk jelentős mértékben befolyásolja azt, hogy hogyan étkezünk, és mi kerül nap mint nap a vacsoraasztalunkra. Én például kipróbáltam már azt, milyen vegetáriánus étrendet követni, csak azért mert a párom is ezt választotta, de különböző diétákba is könnyebben ugrunk bele, ha csupa jót hallunk róla barátunktól vagy barátnőnktől.
Egy új tanulmány most azonban arra világít rá, mennyire jelentős hatást gyakorol ránk, mit látunk a közösségi médiában. Képes akár a jó irányba, az egészséges étkezés felé húzni a mérleg nyelvét egy szépen sikerült ételfotó?

Az angol Aston Egyetem kutatócsoportja nemrégiben publikált egy olyan cikket, amelyben arra a kérdésre keresték a választ, hogy a közösségi média felhasználóinak posztjai hatással vannak-e a saját fogyasztásunkra és választásainkra a fogások terén. A kutatásban részt vett alanyoknál tehát a központban az állt, mennyire igazodnak a szokásaik a különböző digitális platformokon látottakhoz.

Azok az emberek, akik szerint a Facebook-barátaik több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak, saját maguk is több gyümölcsöt és zöldséget vezettek be az étrendjükbe, míg akiknél a gyorskaják voltak a fókuszban, hamarabb csábultak el egy adag sült krumplira és hamburgerre.

„Úgy tűnik, hogy a tudatalattink feldolgozza a látottakat, így az, mások miként viselkednek, vagy jelen esetben hogy milyen ételt választanak, az a saját választásainkra is hatással van" – mondta Lily Hawkins, egészségpszichológia doktorandusz és a cikk szerzője.

Tehát, ha úgy gondoljuk, hogy a barátaink rengeteg gyümölcsöt és zöldséget esznek, akkor nagyobb valószínűséggel fogyasztjuk ezeket mi is. 

Másrészt, ha úgy látjuk, hogy mások örömmel esznek gyors ételeket és cukros üdítőket, az számunkra is legitimálja, hogy egészségtelenebben éljünk. Ebből arra a következtetésre jutottak, hogy a közösségi médiát eszközként használhatjuk egymás étkezési kultúrájának befolyásolására, legyen szó a baráti társaságunkról, de az influenszereket tekintve akár szélesebb rétegek is „mozgósíthatók” egyes irányokba. 

A kutatás során egészen pontosan 369 főiskolai hallgatót vizsgáltak – férfiakat és nőket egyaránt – , 22 éves átlagéletkorral. A tanulmány megerősíti, hogy nagyon nehéz elválasztani a valós életét a közösségi médiától, bármennyire is szeretnénk. Amikor az ételekről beszélünk, gyakran mondjuk, „az vagy, amit megeszel.”

Ha a Facebook és az Instagram része a közösségi étkezésnek, akkor sokkal többféle módon befolyásolhat minket, mint gondolnánk.

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Getty Images

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!