Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Íme 9 élelmiszer, amitől sajna besárgulnak a fogaid

Fogaink fehérségét mindannyian szeretnénk megőrizni, ehhez azonban észben kell tartanunk, mely élelmiszerekből érdemes csak módjával enni. 
Az ember egyik legnagyobb ékessége a mosolya – mondják sokan és való igaz, hogy egy szép, fehér fogakkal teli mosoly bárki napját fel tudja dobni. Fogainkat tisztán tartani egyszerű feladat, a vakító fehérséget megőrizni azonban már sokkal több munkát és odafigyelést igényel. 
 
A dohányzás és a túlzott kávéfogyasztás közismerten sárgítja a fogakat, mi pedig most 12 további olyan élelmiszert mutatunk, amelynek túlzott fogyasztása szintén koptatja fogaink fehérségét. 
 

1. Erdei gyümölcsök 

 
Tavasszal mást sem várunk jobban, minthogy végre kezünkbe vehessünk egy finom tál epret, áfonyát vagy málnát. Az erdei gyümölcsökkel egy baj van, hogy túlzott fogyasztás esetén elszínezi fogainkat. Ezt elkerülve érdemes erdei gyümölcsök után rögtön fogat mosni és fogselymezni. 
 
Legalább naponta kétszer mossunk fogat, fogselymezzünk legalább egyszer, valamint használjunk fluoridos fogkrémet, a fluorid ugyanis védi és erősíti a fogzománcot. 
 
 

2. Tea 

 
Szakértők szerint a fekete teák fogyasztását nem érdemes túlzásba vinni, ha fehér fogakat szeretnénk, a tea ugyanis (a kávéhoz és a vörösborhoz hasonlóan) sok tannint, vagyis festékanyagot és savat tartalmaz, ezek pedig a fogzománcra tapadva foltokat okoznak. 
 

3. Vörösbor

 
Mérsékeld a kávé, vörösbor és tea fogyasztását. A tannin, sav és festékanyagok a fogzománcra tapadva egész fogsorunkat beszínezhetik. 
 

4. Curry

Ennél egy kis indiait? Természetesen nem kell örökre megválnod a pikáns, fűszeres ételektől, de jó, ha tudod: a curry-s ételek túlzott fogyasztása sárgítja a fogakat. 
 
 

5. Cukorkák

 
Egészen kicsi gyerekkorunk óta tudjuk, hogy túl sok cukorka fogyasztása hamar tönkreteszi a fogakat, főleg akkor, ha szopogatás vagy rágcsálás után (mert ugye mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki rögtön szétrágja a cukrokat) a maradék beleragad a hátsó fogakba. Ilyenkor az ételmaradék tökéletes helyet biztosít a baktériumoknak, a fogszuvasodás pedig igen kellemetlen, így ha lehet, kerüljük a kemény cukorkák gyakori fogyasztását. 
 

6. Paradicsomszósz

 
,,Minden, ami összekoszolja a bútorod, bizony a fogaidnak se tesz jót" – viccelődött az eatthis.com cikkében Dr. Kim Harms, az Amerikai Fogászati Egyesület szóvivője. Minden vicc fele igaz, a paradicsomról pedig köztudott, mennyire savas zöldség. 
 
 

7. Szénsavas üdítők

Mindegy, cukros vagy cukormentes üdítő, a buborékos és egyben savas italok roncsolják a fogakat. A szakértő szerint a legjobb megoldás az lenne, ha csak sima, buborékmentes vizet innánk, ezzel kímélnénk a legjobban fogainkat. 
 

8. Balzsamecet

 
Bár imádjuk a balzsamecetet saláták ízesítőjeként, ezt is érdemes csak módjával használni, ha fontos számunkra fogaink (sz)épsége. A balzsamecet nemcsak sötét színe, de kissé ragadós állaga miatt is tapad a fogra, így ha napi szinten fogyasztasz belőle, jobb, ha étkezés után aláveted magad egy alapos fogmosásnak. 
 

9. Cékla 

 
Elég, ha csak annyit mondunk: élénk lila szín. A cékla nagyon egészséges zöldség, elhagynunk étrendünkből semmiképpen sem szabad, fogyasztása után azonban vagy mossunk fogat, vagy (viccesnek tűnhet), együnk sajtot, egyes feltételezések szerint ugyanis a sajt semlegesíti a savas ételeket. 
 

Ez is érdekelhet: 

 
 
 
 
Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!