Így készíthetsz egyszerűen mennyei, krémes vöröslencse dahlt, a család új kedvencét!

Az újév ünneplése után sem szabad elhanyagolni a lencsét, éppen ezért hoztunk egy tökéletes ízekkel megkomponált, egyszerű és egészséges receptet, amit nem érdemes kihagyni!

A vöröslencse nemcsak kiváló fehérjeforrás, számos ízletes és egészséges ételt lehet belőle készíteni. Bár a boltokban nem fedezhető fel olyan gyakorisággal, mint a színben kicsit fakóbb, itthon népszerű változata, a nagyobb élelmiszerboltokban és zöldségeseknél egyaránt fellelhető ez a nagyszerű alapanyag.

A Földközi-tenger vidékén őshonos lencseféle nagy mennyiségű szénhidrátot és fehérjét tartalmaz, ezért a vegetáriánus konyha egyik alapvető élelmiszere, de az indiai konyha is nagyon kedveli. Magas a kálium-, foszfor- és vastartalma, valamint sok B-vitamint is tartalmaz. Mi most az elképesztően színes ízvilágú dahl receptjét hoztuk el nektek. Bár sokféle fűszer kell hozzá, mindegyikből csak kis mennyiség kerül felhasználásra, így ha egyszer bevásárolsz ezekből az ízesítőkből, még jó ideig felhasználhatod őket más ételekbe.

Hozzávalók

45 dkg vöröslencse, 3 evőkanál kókuszolaj (sima étolaj is tökéletes), 1 db vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 hüvelykujjnyi gyömbér, chilipehely ízlés szerint, koriandermag ízlés szerint, római kömény ízlés szerint, kurkuma ízlés szerint, kardamom ízlés szerint, 1 evőkanál sűrített paradicsom, 1.3 l víz, 2 tk só, 4 evőkanál kókuszkrém

Elkészítés

A finomra kockázott hagymát, a reszelt fokhagymát és gyömbért a kókuszolajon üvegesre pároljuk.

Hozzáadjuk a fűszereket, és illatosra pirítjuk. Hozzáadjuk a sűrített paradicsomot és a vöröslencsét, és alaposan összeforgatjuk. Ha minőségi vöröslencsét használunk, azt nem kell átmosni, sokkal krémesebb lesz így.

Felöntjük 1-1,5 liter vízzel és alaposan megsózzuk. Lefedve addig főzzük, amíg teljesen megpuhul és jól szétfő (nagyjából 45 perc kell neki). Tényleg főzzük szét, hiszen ettől lesz szép színe és szuper krémes állaga. Szükség esetén pótoljuk a vizet, érdemes akár csak 1 literrel kezdeni, és fokozatosan hozzáadni a többit.

Hozzáadjuk a kókuszkrémet, és selymesre keverjük. Ha az étel elkészült, puha és krémes, pirított tofuval vagy más kedvenc feltétünkkel tálaljuk, a videóban egy kevés chilipehely és pesto is került a dahl tetejére.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!