Így is aszalhatsz otthon!

Beköszöntött az ősz. Egyre drágábbak lesznek a zöldségek-gyümölcsök. Az aszaltaké is az egekbe szökik. Lássunk neki az aszalásnak otthon!

Így aszalj otthon! >>

Ezt megelőző cikkünkben, már írtunk arról, hogyan érdemes otthon aszalni, de nem állunk meg. Ezúttal is praktikus információkkal szolgálunk: ismertetünk további módszereket, eláruljuk, hogyan készítsd elő a különféle zöldségeket, gyümölcsöket, valamint hogyan tárold megfelelően az értékes csemegét, és végül tippeket adunk, mibe kerülhetnek a szárított finomságok. Vágjunk is bele!

Második lépés: sütőben aszalás

Ha nem szeretnénk, hogy az időjárás megtréfáljon bennünket, a sütőnket is bevethetjük aszalásra. Lehetőleg rácsra (ne tepsire) rakosgassuk az aszalni kívánt terményt, így hamarabb elkészül. Fokozatosan emeljük a hőt, eleinte 50-60 fokos legyen a sütő, majd emelhetjük 80-90 fokra, és az aszalás végén ismét állítsuk vissza a kezdeti hőmérsékletre. Nagyon fontos, hogy a sütő ajtaja (az aszalás teljes időtartama alatt) legyen résnyire nyitva. Hátránya, hogy hosszadalmas, így nem éppen energiatakarékos megoldás.

    További aszalt szilvás receptek itt >>

    Harmadik lépés: aszalógép használata

    A szerencsésebbeknek birtokukban van egy elektromos aszalógép. Segítségével játszva készíthetik a szárítmányokat, jó és rossz időben egyaránt, sütőben aszalásnál jóval takarékosabb módon. (Nem kell mást tenni, mint követni a géphez mellékelt használati utasításban leírtakat.)

    Előkészületek

    A megtisztított, felvágott zöldségeket az aszaló tálcára helyezés előtt fürdessük néhány percig forró, sós vízben, majd szárítsuk le. A barnulást megelőzendő, az almát, körtét, őszibarackot mártsuk citromos vízbe az aszalás előtt, így megőrzik szép, eredeti színűket. A szilva másfajta előkészítést igényel: szódabikarbónás vízbe téve az egész szilvaszemeket, leoldódik héjáról a viaszréteg, így lényegesen könnyebben tudja leadni víztartalmát a szárítás során. A fűszernövényekkel nem kell mást tenni, mint letépkedni a szárról a leveleket, és várni, míg megszáradnak.

    Ne csak magadat hűtsd, fűszereidet is! >>

    Tárolás

    Legalább olyan lényeges a megfelelő tárolás, mint maga az aszalás folyamata, különben kárba vész fáradságos munkánk gyümölcse.

    Hűvös, sötét és száraz helyen tartsuk a szárítmányainkat: jól zárható üvegben, vagy fedeles műanyag dobozban, vagy tüll-/ vászonzacskóban felakasztva. Legegyszerűbb, ha megdézsmáljuk a tartalékokat csak úgy, nassként, és téli vitaminforrás gyanánt. Ha magában már eleget csemegéztünk belőlük, tegyük édességekbe vagy készítsünk velük egy isteni gyümölcsös húst. Felhasználás előtt áztassuk meleg vízbe.

    A rovat korábbi cikkeit, itt olvashatjátok! >>

    Hozzászólások

    Címlapról ajánljuk

    További cikkek

    Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

    Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.