Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Fogyást ígérő, veszélyes csodaszerek - te is bedőltél már nekik?

Orvosok szerint be kellene tiltani a celebek felelőtlen és veszélyes, fogyást hirdető reklámjait. Szerinted igazuk van?

Az angol Országos Egészségügyi Szolgálat vezető orvosa, Stephen Powis szerint a közösségi média, az Instagram és a Facebook tele van olyan manipulatív reklámokkal, amelyek rossz irányba terelik a fiatalokat.

Egészségesnek hazudott fogyókúrák

A könnyen befolyásolható fiatalabb felhasználóknak kárt is okozhatnak a méregtelenítő teákat, étrend-kiegészítőket és fogyókúrás készítményeket reklámozó celebek. Stephen Powis professzor így nyilatkozott a The Daily Telegraph-nak: „Ha egy termék túl jó ahhoz, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem igaz.”

A gyors fogyást ígérő termékek veszélyesek, mert a vélt előnyeiket hangsúlyozzák, miközben a mellékhatásaikról nem ejtenek szót. A professzor szerint azok a reklámok, amelyek anélkül népszerűsítenek egy terméket, hogy felhívnák a figyelmet az egészségügyi mellékhatásokra, rendkívül károsak. Powis azt is elmondta, hogy az ilyen termékeket reklámozó, nagy befolyással bíró hírességek felelőtlenül viselkednek azokkal az emberekkel szemben, akik követik és példaképnek tekintik őket.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kim Kardashian West (@kimkardashian) által megosztott bejegyzés,

A közösségi médiacégeknek kötelességük kellene legyen, a sztárok reklám-tevékenységének felülvizsgálata, hiszen sokan közülük olyan szerek vásárlására ösztönzik a fiatalokat, amelyek akár betegségeket is okozhatnak. Egy Amerikában népszerű méregtelenítő termék, a Detox-tea például az egyik olyan gyors tisztulást ígérő szer, amely az utóbbi években nagy népszerűségnek örvend – köszönhetően a sok követővel rendelkező hírességek jövedelmező szponzorációinak. A teák erős hashajtót tartalmaznak, ami által az is távozhat belőlünk, aminek nem kellene, és legyengítheti a szervezetet.


Kim Kardashian West is hasonló termékeket népszerűsít az Instagramján, ahol több, mint 126 millió követője van, és nagy többségükre komoly befolyással van az, amit posztol. Tavaly például egy étvágycsökkentő nyalókát reklámozott, mint fantasztikus csodaszert, amit több életmóddal foglalkozó szakember is bírált.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kim Kardashian West (@kimkardashian) által megosztott bejegyzés,

Ne higgy el mindent!

Mivel a közösségi médiából jóformán ellenőrizetlenül ömlik ránk a tartalom, így neked kell szelektálnod. Te döntöd el, hogy kinek, minek hagyod, hogy befolyásoljon: ne higgy a képeknek, a hangzatos ígéreteknek (= reklámszövegeknek), sem a gyors eredményeket ígérő csodaszereknek! Ha fogyni akarsz, beszélj szakemberekkel: dietetikussal és személyi edzővel, és ne az Instagramon vagy a Facebookon keress megoldást a fogyásra, mert sokkal többet árthatsz magadnak, mint gondolnád!

Ezeket olvastad már?

via és via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!