A kormány friss döntése alapján várhatóan júniustól tilos lesz 18 év alattiak számára az energiaital-vásárlás, így értékesíteni sem lehetséges, amennyiben a vevő fiatalkorú. Többek közt a Hell is reagált a szigorításra.
Na de vajon mi a helyzet a házhoz szállító szolgáltatásokkal?
A Telex annak járt utána, hogyan ellenőrzik majd az életkort házhoz szállítás esetén, ezért kérdéseket küldtek több szállítócégnek és az Országos Kereskedelmi Szövetségnek (OKSZ) is.
A Wolt válasza
A Wolt válaszából megtudhattuk, hogy náluk már felhasználói fiókot is eleve csak 18 évnél idősebbek hozhatnak létre, a rendelet életbe lépése után pedig, amely meghatározza, pontosan mi minősül energiaitalnak, a termékek korhatáros besorolást kapnak.
Rendeléskor az alkoholos italokhoz hasonlóan egy felugró ablakban a vásárlónak meg kell erősítenie, hogy elmúlt 18 éves. A kiszállításkor a futárnak ellenőriznie kell a vásárló életkorát.
A Foodora válasza
- 18+-os termék rendelésekor az alkalmazás értesíti a vásárlót a folyamatról
- a megrendelés kézbesítése előtt üzenet jelzi a futárnak, hogy a csomagban 18+-os termék is van
- az átvétel során a futár elkérheti az igazolványt, ha az átvevő nem egyértelműen idősebb, mint 18 - az igazolványról nem készül sem fénykép, sem egyéb leírás!
- amennyiben az átvevő igazoltan betöltötte a 18-at, megkapja a csomagot
Az OKSZ válasza:
„A módosítás értelmében az energiaital forgalmazási szabályainak megsértőire ugyanazok a szankciók vonatkoznak, mint az alkoholtartalmú ital, a dohánytermék, illetve a szexuális termék értékesítésére vonatkozó szabályok megszegőire, ezért a kereskedők az eddigi gyakorlat alapján készülnek fel annak érdekében, hogy megfeleljenek az előírásoknak”.
Még több érdekes cikk itt: