Egészséges lekvárok

Spájzolj nyári ízeket a maguk természetes valójában, tartósítószer és cukor nélkül! Nincs annál jobb, mikor egy téli délutánon ezeket az ínycsiklandó finomságokat megkóstolod.

Az egészséges befőzés szabályai

Kezdjük rögtön a gyümölccsel. Mindig idénygyümölcsöt főzzél be, és lehetőleg kistermelőktől vásárold a gyümölcs érésének vége felé, hogy minél édesebb, zamatosabb legyen. Így elkerülheted azt, hogy vegyszerekkel kezelt gyümölcsöt tegyél el, ráadásul sem cukorra, sem egyéb édesítőszerre nem lesz szükséged. Otthon válogasd át és tisztítsd meg, nehogy erjedő gyümölcs kerüljön a lekvárodba, mert attól az egész megromolhat.

Ezután kezdődhet a főzés. Nem fontos, hogy teljesen szétfőzd a gyümölcsöket, ugyanis minél tovább fő, annál többet veszít a vitamintartalmából. Ha nem szereted a darabos lekvárokat, botmixerrel pépesítsd. Ha dzsemre vagy a bolti lekvárok állagára vágysz, akkor agar-agarral zselésíts. Ha úgy gondolod, hogy mégsem elég édes a lekvárod, akkor utólag mézzel édesítheted.

Miközben fő a lekvár, következhet a tartósítószermentes befőzés legfontosabb mozzanata, a sterilizálás. Egy nagy lábosban forralj vizet, és főzd ki bennük az üvegeket, melybe az elkészült lekvárt töltöd. A kupakokról se feledkezz meg! A csírátlanított üvegeket csepegtesd le, soha ne töröld konyharuhával szárazra.

Amint beletöltötted a lekvárt az üvegbe és gondosan bezártad, pár percre fordítsd fejjel lefelé, hogy vákuum keletkezzen. A teli üvegeket száraz dunsztban, pokrócok között hagyd kihűlni. Az így eltett lekvár hónapokig vagy akár évekig eláll a kamrádban. Arra viszont figyelj, hogy a tartósítószer nélkül eltett lekvárok felbontás után könnyen megromlanak, így szerencsésebb kisebb üvegeket használni, hogy hamar elfogyjonak.

Így készülj a befőzésre! >>

A rovat korábbi cikkeit itt találod >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek