Ez az egyszerű szokás csökkentheti a diabétesz kockázatát

A 2-es típusú diabétesz egy rettegett betegség, ám egy kis tudatossággal elkerülhetjük.

A la Caixa Alapítvány által támogatott ISGlobal a tanulmányában több mint 100 000 résztvevőt követett hét éven keresztül. Ennek eredményei azt mutatják, hogy nemcsak azzal csökkenthetjük a cukorbetegség kockázatát, ha megváltoztatjuk az étkezésünket, hanem azzal is, ha odafigyelünk arra, mikor eszünk. A tanulmány fő következtetése szerint: azon részvevők esetében, akik 9 óra után fogyasztották el a reggelijüket, 59%-kal megnőtt a cukorbetegség kialakulásának kockázata, azokhoz képest, akik reggel 8 óra előtt reggeliztek.

Ez az egyszerű szokás csökkentheti a diabétesz kockázatát

Azt jól tudjuk, hogy a 2-es típusú cukorbetegség olyan módosítható kockázati tényezőkkel jár, mint például az egészségtelen táplálkozás, a fizikai inaktivitás és a dohányzás. De most mutattak rá először arra, hogy az étkezés időpontja is igen fontos lehet. amikor eszünk. Anna Palomar-Cros, az ISGlobal kutatója és a tanulmány első szerzője elmondta:

Tudjuk, hogy az étkezés időzítése kulcsszerepet játszik a cirkadián ritmus, valamint a glükóz- és lipidszabályozás alakulásában, de kevés tanulmány vizsgálta az étkezés időzítése vagy a böjtölés és a 2-es típusú cukorbetegség közötti kapcsolatot.

Ez a tanulmány viszont most egyértelműen rámutatott erre a kapcsolatra: a betegség kialakulásának kockázata szignifikánsan magasabb volt azon emberek csoportjában, akik rendszeresen reggel 9 óra után reggeliztek, összehasonlítva azokkal, akik reggel 8 óra előtt reggeliztek. Palomar-Cros szerint ez biológiailag könnyen magyarázható, mivel a reggeli kihagyása köztudottan befolyásolja a glükóz- és lipidszint-szabályozást, valamint az inzulinszintet. De azt is hozzátette:

Ez összhangban van két metaanalízissel, amelyek arra a következtetésre jutottak, hogy a reggeli kihagyása növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

A kutatócsoport azt is megállapította, hogy a kései – este 10 után elfogyasztott – vacsora szintén növeli a kockázatot, míg a gyakoribb étkezés – a körülbelül napi ötszöri – csökkenti azt. Ezzel szemben a hosszan tartó böjt csak akkor előnyös, ha korai reggelivel – reggel 8 óra előtt – indítjuk és korai vacsorával zárjuk a napot.

Eredményeink azt sugallják, hogy az első étkezés reggel 8 óra előtt és az utolsó étkezés 19 óra előtt segíthet csökkenteni a 2-es típusú cukorbetegség előfordulását

- összegzi Manolis Kogevinas, az ISGlobal kutatója és a tanulmány társszerzője.

Forrásunk volt.


Még több hasznos tanács, ha cukorbetegséggel küzdesz:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

3 recept segítségével megmutatjuk, hogy a jénai nem csak egy...

Biztos sokunk konyhájában lakik egy masszív, mégis törékenynek tűnő, sokszínűen bevethető, mégis unalmasnak ható, kiváló kulináris adottságokkal rendelkező, mégis gyakran lenézett üvegedény, amit jénainak hívnak. De mégis mik ezek a kettős érzések a tállal kapcsolatban, és hogyan lehetne őket eloszlatni? Talán a legjobb út a megismerés felé néhány egyszerű, de nagyszerű recepten keresztül vezet? Egy próbát mindenképpen megér!

4 konyhai maradék, amelytől megerősödik a levendulád

A levendula az egyik legnépszerűbb évelő növény itthon, amely feltűnő megjelenésének és jól ismert illatának köszönhetően megragadja a szemünket és az orrunkat is. Akad azonban néhány konyhai maradék, amivel még pompásabbá és erősebbé teheted ezt a kedvelt virágot.