Duplázná piaci részesedését az Auchan az elkövetkezendő években, ami azt is jelenti, hogy ezzel a Tesco jelenlegi, harmadik helyére pályázik. A növekedés érdekében részben új boltokkal érkezik.
A Tesco, a tavalyi 921 milliárdos forgalmának köszönhetően a harmadik helyet szerezte meg a boltláncok listáján. Ehhez képest az Auchan csak 530 milliárdot tudott összehozni, ezen viszont szeretne változtatni a közeljövőben.
A számok egyértelműen alátámasztják a diszkontok térnyerését. 2021-ben 33 százalékos, tavaly pedig már 41 százalékos piaci részesedéssel zártak ezek a láncok Magyarországon. Több folyamat is zajlik párhuzamosan. Egyrészt lokalizálódott a beszerzés, közelebb kerültek a boltok a vásárlókhoz, sok új egység nyílt. Ez az Auchan számára kihívást jelent, bár kiváló árakon, óriási választékban és kimagasló minőségben kínáljuk termékeinket, de hagyományosan fizikailag távolabb vagyunk a fogyasztóktól. Stratégiánk egyik fő eleme, hogy ez utóbbin változtassunk. A diszkontok tekintetében még jelentős növekedési potenciál van, ha a németországi lefedettséget vennénk alapul, akár duplázódhatna is a számuk Magyarországon
– mondta Vincze Géza.
A cégvezető szerint céljuk eléréséhez növelni kell a meglévő hipermarketekben az élményszintet, valamint további áruházakat kell nyitni. Saját erősségeikre akarnak építeni, köztük arra, hogy a széles a termékválaszték, ugyanis 50 ezer termékkel dolgoznak aktívan, amiket kedvező áron és jó minőségben kínálnak.
Vincze Géza arról is beszélt, hogy ma már nem kell akkora eladótér, mint amelyek a mostani Auchan-áruházakat jellemzik.
Valóban látjuk, hogy a 18 ezer négyzetméteres eladótér meghaladja a vásárlók igényeit. Egyszerűen nincs is olyan lokáció, ahol egy ekkora boltot el tudnánk helyezni a városok közepén. A kisebb formátumnak azonban van tere. Erre példa a márciusban nyitott AuchanGO, amely egy teljesen automatizált, 18 négyzetméteres üzlet. Ettől függetlenül persze működik a dunakeszi áruházunk is a maga 18 ezer négyzetméterével, de a kettő között még rengeteg a lehetőség.
A cég vezetősége abban gondolkozik, hogy személyre vagy lokációra tudják szabni majd a választékot.