Az ALDI nagyot lépett előre, ezt a terméket vezeti ki a kínálatából

Kivezeti a műanyag bevásárlótáskákat kínálatából az ALDI, ezzel folytatja korábban elkezdett környezetvédelmi törekvéseit a fenntarthatóság jegyében. 

A világ szinte fuldoklik az eldobható műanyagoktól, és Magyarországon is fejenként évente nagyjából 80 ilyen zacskó végzi egyetlen használat után a kukákban. Ez ellen fellépve az ALDI legújabb döntése következtében kivezeti kínálatából a műanyag bevásárlótáskákat: a jelenlegi készletek kifutása után a jövőben egy biológiailag lebomló anyagból készült táska lesz a helyettesítő termék, illetve csak papír és többször használatos táskák lesznek elérhetők az üzletekben.

Az áruházlánc folytatja tovább a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit, miszerint 2025-re saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15%-kal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását. Ezzel párhuzamosan a vállalat október közepétől öt üzletében teszteli a biológiailag lebomló zöldség- és gyümölcszacskót, amit 10 forintos egységáron kínál. A tervek szerint a jövőben a lebomló zacskó mellett valamennyi üzletében többször használatos zöldség- és gyümölcshálót is kínál majd az áruházlánc. 2019 tavaszán az ALDI saját Facebook-oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a saját márkás tejtermékeket. A szavazáson részt vevők válasza alapján a saját márkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket, decemberben pedig akciós termékként többször használatos, több méretben elérhető szilikon fedelet is kínálni fog, amelyek fenntartható módon helyettesíthetik a műanyag fedőket. A vásárlók számára elérhető opció, hogy saját hozott csomagolóanyaggal is vásárolhatnak zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut az ALDI üzleteiben.

Az ALDI Magyarországon már tavaly számos intézkedést vezetett be a kevesebb csomagolóanyag-felhasználás érdekében, így például többször használatos dobozokat alkalmazva csak a zöldség-gyümölcs esetében 4000 tonnával csökkentette kartonpapír-felhasználását, és idén év eleje óta a bio banán csomagolás nélkül érkezik az üzletekbe, ami mintegy 3,5 tonnányi műanyaghulladék-csökkenést jelent éves szinten.A műanyagok felhasználását visszaszorító stratégia részeként az ALDI Magyarországon 2019-ben kivezetett kínálatából számos egyszer használatos műanyag terméket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, továbbá a műanyag fültisztító pálcika esetében a műanyagot FSC tanúsított papírral helyettesíti. Az „Azon melegében” látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűket év végéig kivezeti és a vásárlók fém fogóeszközt használhatnak majd, ami újabb mintegy 2,5 tonnával csökkenti az ALDI műanyag-felhasználását.

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: iStock

Címlapról ajánljuk

További cikkek