Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

6 apró változtatás az életedben, amivel sokkal jobbá teheted az éved

Legtöbbünknek azért nem sikerül betartania újévi fogadalmait, mert túl nagy elvárásokat állítunk maguk elé. Jöjjön 6 apró változtatás, amellyel nem csak magadon segíthetsz.

Ugyan még csak négy napja kezdődött el az év, sokan máris belegabalyodtunk azokba az újévi fogadalmakba, amelyeket a két ünnep között határoztunk el. Senkinek se legyen bűntudata, a fogadalmat kötő emberek 80%-a 6 hét alatt megszegi magának tett ígéretét. 

A következő sorokkal nem az a célunk, hogy még több fogadalmat akasszunk a nyakadba, csupán olyan praktikákat szeretnénk mutatni, amelyeket könnyű betartani, és amelyekkel nem csak magunknak, de a körülöttünk élő embereknek is jót tehetünk. 

1. Adj magadnak minden nap legalább 5 csendes percet!

Az év végi hajrá után végre mindannyian lenyugodtunk egy kicsit, de mind tudjuk, hogy a békés, csendes időszak véges. Néhány nap, és újra visszaáll minden a helyére, és az olyan dolgok, mint például a munkahelyi stressz, ismét elkezdik majd szétcincálni vékony kis idegeinket. 

Adj magadnak naponta csupán 5 csendes percet, amikor minden embert, zajt és gondolatot kizársz a fejedből! Néhány nap alatt észreveszed majd magadon, mennyivel nyugodtabban tudod kezelni a veled történő eseményeket.

2. Nyújtózkodj!

A Harvard Egyetem egyik pszichológusa szerint a reggeli nyújtózkodás nagyon jó hatással van az emberi testre és lélekre is. Ágyból kikelés után kezeinket a magasba, és gyerünk nyújtózkodni! Máris több esélyünk lesz arra, hogy jókedvben teljen a nap. 

Ezt olvastad már? - Egész napos küzdelem az ébren maradás? Így győzd le a téli fáradtságot!

3. Keress magadnak szabadtéri hobbit hétvégére!

Legyen szó horgászatról, túrázásról vagy akár csak kertészkedésről, a szabadban töltött órák csakis jót tehetnek a lelkednek, ilyenkor ugyanis lekötöd valamivel a tested és az agyad is, friss levegőhöz jutsz, ráadásul természetes fény éri a bőrödet, ami napsütötte időben még D-vitaminnal is feltölti a tested!

4. Olvass naponta 15 percet!

Tudjuk, egy felnőtt, dolgozó embernek alig akad ideje az olvasásra, pedig napi 15 perc egyáltalán nem sok, egy év alatt könnyen el fogod tudni olvasni azt az öt könyvet, amely már fél éve az éjjeliszekrényen porosodik.

5. A legnehezebb: kelj fel 30 perccel hamarabb!

Könnyű azt mondani, hogy ha fél órával hamarabb kelnénk a szükségesnél, több időnk lenne magunkkal foglalkozni a nap elején... Sajnos ez egy olyan tény, amelyet sehogy sem lehet megkérdőjelezni, ugyanis sokkal nyugodtabban telhet a napunk, ha az ágyból kikelve nem kell máris rohannunk a munkába. 

Ha te is az a típus vagy, aki tízszer kinyomja az ébresztőt, mielőtt felkel, van számodra egy kíméletlen és egyszerű tippünk, ami biztos, hogy Neked is legalább százszor végigfutott az agyadon: rakd olyan messzire az ébresztőd, hogy fel kelljen állnod kikapcsolni akkor, amikor riaszt. Hidd el, könnyebben hozzá lehet szokni, mint gondolnád. 

Ezt olvastad már? - Nehéz a reggel? Videón mutatunk 5+1 átmozgató gyakorlatot!

6. Vásárolj környezetbarát módon!

Már sokszor írtunk arról, hogyan iktathatod ki a műanyagot az életedből, most viszont egy másfajta tippet szeretnénk megosztani veletek: a boltok polcain egyre többször találkozunk azokkal a megkülönböztetett árucikkekkel, amelyeket a lejárati idő közeledtével akciós áron kínálnak nekünk. Ezek a termékek még messze állnak attól, hogy romlottak legyenek, megvásárlásukkal azonban mennek feleslegesen a kukába, így pedig kevesebb lesz a feleslegesen kitermelt élelmiszer mennyisége a világban.

EZ IS ÉRDEKELHET:

viafoto

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!