Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 „kedves” vásárlói szokás, amit a kasszások titkon utálnak

Van néhány rossz szokás, amivel megnehezítheted a pénztárosok munkáját. Legközelebb lehet nem árt jobban odafigyelned a kasszánál!

1. Apróval fizetsz

Ha vásárolni mész, és nem kártyával fizetsz, akkor jó ha van nálad egy kis apró. Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amikor a fémpénzzel többet árthatsz, mint gondolnád. Ha sok apród van, akkor ne egy hipermarketben akarj fizetni vele, mert azzal a kasszást és a sort is feltartod. Az apró beváltásával próbálkozz a kisebb boltoknál, ahol már esetleg jól ismer téged az eladó, és nem jelent neki gondot, hogy megszabadítson téged tőle. A gyerek malacperselyének tartalmát pedig érdemes inkább a postára vinni!

2. Túl sokat beszélsz

A nagyobb boltokban általában mindegyik részlegnek, áruosztálynak megvan a maga felelőse, árufeltöltője, akiket a sorok között cikázva meg tudunk kérdezni egy-egy termék elérhetőségéről. A pénztárost ne használd tudakozóként, és ne cseveréssz vele feleslegesen, mert ezzel feltarthatod őt és a sort is.  

3. Egybe pakolod a pékárukat és/vagy a gyümölcsöket

A környezetvédelem fontos, egy csomó dologgal csökkenthetjük az általunk termelt hulladékmennyiséget. Az viszont nem jó megoldás, hogy egy műanyag zacskóba pakolod a különböző fajtájú gyümölcsöket, és/vagy pékárukat. A kasszások nem szeretik, ha a kifli mellé odarakod a sajtos rudat, a tepertős pogácsát, és a virslis párnát, hogy aztán ők találják ki, hogy miből mennyi van a nagy zacsiban. Ha mindenképp védeni szeretnéd a környezeted, akkor szerezz vászon szütyőket a bevásárlásaidhoz, és válogasd beléjük külön az almát és a körtét. Bevásárlás után pedig irány a konyha, süss egy almás pitét:

4. Megpakolod a kasszaszalagot

A kasszaszalag jó dolog, hiszen alapvetően megkönnyíti a pénztárosok munkáját, már ha nem pakolod úgy teli, hogy a szalag mozdulni sem bír. (Velünk már előfordult, hogy az előttünk álló vásárló telerakta.) Az egymásra dobált áruk ráadásul borulhatnak is, ilyenkor pedig szedheted össze őket vagy te, vagy a pénztáros, ha felé esnek a dolgok. Ha teheted, akkor a 12 liter tejet, és 10 kg cukrot ne tegyed rá a szalagra, csak egyet vegyél ki belőlük, amit a pénztáros le tud majd húzni.

5. Lepasszolod a nem kívánatos dolgokat

A pénztárosoknak elég kicsi a mozgástere a kassza előtt állva. Éppen ezért nem jó ötlet otthagyni nála azokat a termékeket, amiket mégsem akarsz megvásárolni. Helyette inkább jól gondold meg, mit veszel!

Ezeket olvastad már?

via Taste of Home

Szólj hozzá!

Hozzászólások (7)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Manna_87
Manna_87 Sat, 2019-05-25 09:32

Ez hülyeség, az apró nagyon is jó, én sose mondtam senkinek, hogy ne adjon.Sőt sokszor az aprómentes időkre felkészülve félre is raktam, szóval ilyet egy kasszás sose mond. Az már inkább bosszantó mikor valaki minimál összeget akar 20ezressel fizetni és nem érti meg, hogy pl. nyitáskor a váltóból nem tud a kasszás visszaadni. Egyébként nincs baj a beszélgetéssel sem, se azzal ha mindent kiraknak a kosárból (ne kelljen már azt is pluszban figyelni, hogy mit hagynak benne) és az sem gond ha a kasszában odaadja ami mégsem kell. Inkább mint kirakni ide- oda a boltba, sokkal több meló ott összeszedni mint a kasszából visszavinni a helyére. Gondolom ez a lista is hasraütésre íródott és nem kérdeztek meg egy kasszást sem, hogy valójában miket utált. Mert nem ezeket ;)

Anagyferó
Anagyferó Tue, 2019-02-19 21:22

A Pennyben fel kell tenni minden árut a szalagra. Még akkor is ha pl. 6 db ásványvíz van, ami össze van fóliázva. Állítólag központi szabályozás.

lildiko
lildiko Tue, 2019-02-19 15:05

Az apró sokszor jól jön szerintem is.
A pálmát a telefonáló vásárló viszi. Az a legutálatosabb!
Igaz, hogy régen kasszáztam, de vásárlóként is az a véleményem, hogy a legdühítőbb, ha valaki a kasszánál nem teszi le a telefont.Nem hiszem, hogy arra a rövid időre nem lehet abbahagyni, felfüggeszteni a telefonálást.

Bogoj
Bogoj Tue, 2019-02-19 11:53

1. Általában kártyát használok, de ha sok az apróm, nehogy már ne szabadulhassak meg tőle, vagy külön kelljen már elvinni valahová, amikor törvényes fizetőeszköz.
2. Nyilván a sok beszéd zavaró lehet, de szerintem a pénztárosok örülnek, ha valaki emberszámba veszi őket, és szól hozzájuk egy-két jó szót, miközben a vonalkódokat beolvassák
3. Én még nem láttam olyat, hogy valaki mindent egy zacskóba pakol, hogy a pénztáros silabizálja ki, miből mennyi van, de nyilván lehet ilyen. Ez mondjuk szerintem is bunkóság, bár amikor 4 különböző pogácsát veszek, azt én is egybe rakom. Mea culpa...
4. Sokszor rám szólnak, hogy mindent tegyek a szalagra, mert - teljesen érthető -, nem azt akarja figyelni, hogy két helyről szedje össze a dolgokat. Elég egyre, a szalagra figyelni. Legtöbbször el sem kezdik a beolvasást, amíg van valami a kosárban.
5. Ezzel egyetértek, még azt teném hozzá, hogy az sem jó megoldás, amikor valaki menet közben meggondolja magát, és a már begyűjtött hűtős dolgot kiteszi valamelyik polcra, ahonnan később szépen visszakerül a hűtőbe, hogy valaki megvegye, és otthon szembesüljön vele, hogy romlott árut hozott el.

.Méhecske.
Méhecske / .Méhecske. Wed, 2019-02-20 11:32

Hahh, ez jó, egyetértek.
Hozzátenném, én meg azt nem fogom fel ép ésszel, hogy nem fizethetek húszezressel, mert nem tudnak visszaadni. (???) Szintén törvényes fizetőeszköz, mégis: 10 esetből 8x pofákat vág a pénztáros, rosszabb esetben el sem fogadja. (???) Ez egy vicc. ( és nem, nem kiflit veszek, hanem mondjuk 6-8 ezer forint értékben bevásárolok)

firstlady
firstlady Tue, 2019-02-19 11:45

A boltban, ahol leggyakrabban vásárolok, hat pénztár működik. A kasszások közül szerencsére csak egyről ordít, hogy utálja a munkáját (a munkát?) és a vevőket. Nem is állok az ő sorába, akkor se, ha az a legrövidebb. Ha apróval fizetsz, sóhajtozik, hogy nincs ideje számolgatni. Ha nagy pénzzel, morog, hogy vissza kell adni belőle. A bankkártyásoknak eggyel több bizonylat jár, a vevőkártyásoknak úgyszintén, azokkal is csak a baj van.
Engedtessék meg nekem, hogy magasról tegyek rá, minek örül a pénztáros. Vásárolok, sorban állok, fizetek, udvariasan köszönök, érje be ennyivel. Mindenkinek megvan a maga gondja, baja, ő se foglalkozik az én munkahelyi problémáimmal.

libaláb
libaláb Mon, 2019-02-18 20:07

1- Sírba visznek ezek az idegesítő, villódzó GIF-ek, muszáj erőltetni őket?
2- Kasszásként mondom, hogy direkt jó, ha apróval fizetnek, legalább nem kell minduntalan kiugrálni érte az irodába, ahol leszúrnak érte, hogy miért nem kérek a vásárlóktól.
3- Utálom, ha a cucc fele a kocsiban marad, totál áttekinthetetlenül, nekem meg ott kell matatnom, hogy akkor most miből mennyit vett a kedves vevő, mert bemondásra nem szabad elhinni, ez a szabály.

Van még pár ilyen remek tanács a tarsolyotokban?