5 „kedves” vásárlói szokás, amit a kasszások titkon utálnak

Van néhány rossz szokás, amivel megnehezítheted a pénztárosok munkáját. Legközelebb lehet nem árt jobban odafigyelned a kasszánál!

1. Apróval fizetsz

via GIPHY

Ha vásárolni mész, és nem kártyával fizetsz, akkor jó ha van nálad egy kis apró. Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amikor a fémpénzzel többet árthatsz, mint gondolnád. Ha sok apród van, akkor ne egy hipermarketben akarj fizetni vele, mert azzal a kasszást és a sort is feltartod. Az apró beváltásával próbálkozz a kisebb boltoknál, ahol már esetleg jól ismer téged az eladó, és nem jelent neki gondot, hogy megszabadítson téged tőle. A gyerek malacperselyének tartalmát pedig érdemes inkább a postára vinni!

2. Túl sokat beszélsz

via GIPHY

A nagyobb boltokban általában mindegyik részlegnek, áruosztálynak megvan a maga felelőse, árufeltöltője, akiket a sorok között cikázva meg tudunk kérdezni egy-egy termék elérhetőségéről. A pénztárost ne használd tudakozóként, és ne cseveréssz vele feleslegesen, mert ezzel feltarthatod őt és a sort is.

3. Egybe pakolod a pékárukat és/vagy a gyümölcsöket

A környezetvédelem fontos, egy csomó dologgal csökkenthetjük az általunk termelt hulladékmennyiséget. Az viszont nem jó megoldás, hogy egy műanyag zacskóba pakolod a különböző fajtájú gyümölcsöket, és/vagy pékárukat. A kasszások nem szeretik, ha a kifli mellé odarakod a sajtos rudat, a tepertős pogácsát, és a virslis párnát, hogy aztán ők találják ki, hogy miből mennyi van a nagy zacsiban. Ha mindenképp védeni szeretnéd a környezeted, akkor szerezz vászon szütyőket a bevásárlásaidhoz, és válogasd beléjük külön az almát és a körtét. Bevásárlás után pedig irány a konyha, süss egy almás pitét:

4. Megpakolod a kasszaszalagot

A kasszaszalag jó dolog, hiszen alapvetően megkönnyíti a pénztárosok munkáját, már ha nem pakolod úgy teli, hogy a szalag mozdulni sem bír. (Velünk már előfordult, hogy az előttünk álló vásárló telerakta.) Az egymásra dobált áruk ráadásul borulhatnak is, ilyenkor pedig szedheted össze őket vagy te, vagy a pénztáros, ha felé esnek a dolgok. Ha teheted, akkor a 12 liter tejet, és 10 kg cukrot ne tegyed rá a szalagra, csak egyet vegyél ki belőlük, amit a pénztáros le tud majd húzni.

5. Lepasszolod a nem kívánatos dolgokat

A pénztárosoknak elég kicsi a mozgástere a kassza előtt állva. Éppen ezért nem jó ötlet otthagyni nála azokat a termékeket, amiket mégsem akarsz megvásárolni. Helyette inkább jól gondold meg, mit veszel!

Ezeket olvastad már?

via Taste of Home

Hozzászólások

libaláb

1- Sírba visznek ezek az idegesít?, villódzó GIF-ek, muszáj er?ltetni ?ket? 2- Kasszásként mondom, hogy direkt jó, ha apróval fizetnek, legalább nem kell minduntalan kiugrálni érte az irodába, ahol leszúrnak érte, hogy miért nem kérek a vásárlóktól. 3- Utálom, ha a cucc fele a kocsiban marad, totál áttekinthetetlenül, nekem meg ott kell matatnom, hogy akkor most mib?l mennyit vett a kedves vev?, mert bemondásra nem szabad elhinni, ez a szabály. Van még pár ilyen remek tanács a tarsolyotokban?

firstlady

A boltban, ahol leggyakrabban vásárolok, hat pénztár m?ködik. A kasszások közül szerencsére csak egyr?l ordít, hogy utálja a munkáját (a munkát?) és a vev?ket. Nem is állok az ? sorába, akkor se, ha az a legrövidebb. Ha apróval fizetsz, sóhajtozik, hogy nincs ideje számolgatni. Ha nagy pénzzel, morog, hogy vissza kell adni bel?le. A bankkártyásoknak eggyel több bizonylat jár, a vev?kártyásoknak úgyszintén, azokkal is csak a baj van. Engedtessék meg nekem, hogy magasról tegyek rá, minek örül a pénztáros. Vásárolok, sorban állok, fizetek, udvariasan köszönök, érje be ennyivel. Mindenkinek megvan a maga gondja, baja, ? se foglalkozik az én munkahelyi problémáimmal.

Bogoj

1. Általában kártyát használok, de ha sok az apróm, nehogy már ne szabadulhassak meg t?le, vagy külön kelljen már elvinni valahová, amikor törvényes fizet?eszköz. 2. Nyilván a sok beszéd zavaró lehet, de szerintem a pénztárosok örülnek, ha valaki emberszámba veszi ?ket, és szól hozzájuk egy-két jó szót, miközben a vonalkódokat beolvassák 3. Én még nem láttam olyat, hogy valaki mindent egy zacskóba pakol, hogy a pénztáros silabizálja ki, mib?l mennyi van, de nyilván lehet ilyen. Ez mondjuk szerintem is bunkóság, bár amikor 4 különböz? pogácsát veszek, azt én is egybe rakom. Mea culpa... 4. Sokszor rám szólnak, hogy mindent tegyek a szalagra, mert - teljesen érthet? -, nem azt akarja figyelni, hogy két helyr?l szedje össze a dolgokat. Elég egyre, a szalagra figyelni. Legtöbbször el sem kezdik a beolvasást, amíg van valami a kosárban. 5. Ezzel egyetértek, még azt teném hozzá, hogy az sem jó megoldás, amikor valaki menet közben meggondolja magát, és a már begy?jtött h?t?s dolgot kiteszi valamelyik polcra, ahonnan kés?bb szépen visszakerül a h?t?be, hogy valaki megvegye, és otthon szembesüljön vele, hogy romlott árut hozott el.

Méhecske

Hahh, ez jó, egyetértek. Hozzátenném, én meg azt nem fogom fel ép ésszel, hogy nem fizethetek húszezressel, mert nem tudnak visszaadni. (???) Szintén törvényes fizet?eszköz, mégis: 10 esetb?l 8x pofákat vág a pénztáros, rosszabb esetben el sem fogadja. (???) Ez egy vicc. ( és nem, nem kiflit veszek, hanem mondjuk 6-8 ezer forint értékben bevásárolok)

lildiko

Az apró sokszor jól jön szerintem is. A pálmát a telefonáló vásárló viszi. Az a legutálatosabb! Igaz, hogy régen kasszáztam, de vásárlóként is az a véleményem, hogy a legdühít?bb, ha valaki a kasszánál nem teszi le a telefont.Nem hiszem, hogy arra a rövid id?re nem lehet abbahagyni, felfüggeszteni a telefonálást.

Anagyferó

A Pennyben fel kell tenni minden árut a szalagra. Még akkor is ha pl. 6 db ásványvíz van, ami össze van fóliázva. Állítólag központi szabályozás.

Manna_87

Ez hülyeség, az apró nagyon is jó, én sose mondtam senkinek, hogy ne adjon.S?t sokszor az aprómentes id?kre felkészülve félre is raktam, szóval ilyet egy kasszás sose mond. Az már inkább bosszantó mikor valaki minimál összeget akar 20ezressel fizetni és nem érti meg, hogy pl. nyitáskor a váltóból nem tud a kasszás visszaadni. Egyébként nincs baj a beszélgetéssel sem, se azzal ha mindent kiraknak a kosárból (ne kelljen már azt is pluszban figyelni, hogy mit hagynak benne) és az sem gond ha a kasszában odaadja ami mégsem kell. Inkább mint kirakni ide- oda a boltba, sokkal több meló ott összeszedni mint a kasszából visszavinni a helyére. Gondolom ez a lista is hasraütésre íródott és nem kérdeztek meg egy kasszást sem, hogy valójában miket utált. Mert nem ezeket ;)

W. A. Lacky

Rég jártam erre. Úgy tapasztalom az oldal semmitmondó firkálmányai mit sem változtak. Egyébként pedig a kasszában ül? hölgy vagy úr azért van ott, hogy a vev?t kiszolgálja. A vev? általában nem paraszt, de ha mégsem tetszik a munka, mást kell választani. Nekem sem tetszik a kipakolok, bepakolok játék, de sajnos egyel?re nincs jobb megoldás. A kényelmesebb mód az lenne, ha egyáltalán nem kéne semmit kipakolni a bevásárló kocsiból, hanem a pénztár vagy valami kapu el?tt eltolva, azonnal megjelenne a fizetend? összeg. Erre több lehet?séget is el tudnék képzelni, de sajnos a kereskedelemben még mindig a múlt századi bénaság a mérvadó.

Új Lány

Aki ilyen cikket ír, miért nem kérdez meg egy pénztárost? Az apró igenis kell, általában elvárják, s?t versenyt hirdetnek, ki tud több aprót begy?jteni! Az ok: a papírpénz szállítása közel ingyenes, a fémpénzért brutál összegeket kell fizetni a pénzszállító cég felé. Továbbá az összes pékárut lehet egybe csomagolni, ha úgy szereti a vásárló, mert a pénztáros egész jól meg tudja különböztetni a sajtos kiflit a meggyes pitét?l. És: cége válogatja, van ahol mindent ki kell rakni a szalagra, van ahol nem. De az biztos, hogy a pénztáros ne "húzza le" az árut, hanem beszkenneli! Ugyanis lehúzni mást szoktak! Pl a cikkírót.

Címlapról ajánljuk

További cikkek