Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 „kedves” vásárlói szokás, amit a kasszások titkon utálnak

Van néhány rossz szokás, amivel megnehezítheted a pénztárosok munkáját. Legközelebb lehet nem árt jobban odafigyelned a kasszánál!

1. Apróval fizetsz

Ha vásárolni mész, és nem kártyával fizetsz, akkor jó ha van nálad egy kis apró. Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amikor a fémpénzzel többet árthatsz, mint gondolnád. Ha sok apród van, akkor ne egy hipermarketben akarj fizetni vele, mert azzal a kasszást és a sort is feltartod. Az apró beváltásával próbálkozz a kisebb boltoknál, ahol már esetleg jól ismer téged az eladó, és nem jelent neki gondot, hogy megszabadítson téged tőle. A gyerek malacperselyének tartalmát pedig érdemes inkább a postára vinni!

2. Túl sokat beszélsz

A nagyobb boltokban általában mindegyik részlegnek, áruosztálynak megvan a maga felelőse, árufeltöltője, akiket a sorok között cikázva meg tudunk kérdezni egy-egy termék elérhetőségéről. A pénztárost ne használd tudakozóként, és ne cseveréssz vele feleslegesen, mert ezzel feltarthatod őt és a sort is.  

3. Egybe pakolod a pékárukat és/vagy a gyümölcsöket

A környezetvédelem fontos, egy csomó dologgal csökkenthetjük az általunk termelt hulladékmennyiséget. Az viszont nem jó megoldás, hogy egy műanyag zacskóba pakolod a különböző fajtájú gyümölcsöket, és/vagy pékárukat. A kasszások nem szeretik, ha a kifli mellé odarakod a sajtos rudat, a tepertős pogácsát, és a virslis párnát, hogy aztán ők találják ki, hogy miből mennyi van a nagy zacsiban. Ha mindenképp védeni szeretnéd a környezeted, akkor szerezz vászon szütyőket a bevásárlásaidhoz, és válogasd beléjük külön az almát és a körtét. Bevásárlás után pedig irány a konyha, süss egy almás pitét:

4. Megpakolod a kasszaszalagot

A kasszaszalag jó dolog, hiszen alapvetően megkönnyíti a pénztárosok munkáját, már ha nem pakolod úgy teli, hogy a szalag mozdulni sem bír. (Velünk már előfordult, hogy az előttünk álló vásárló telerakta.) Az egymásra dobált áruk ráadásul borulhatnak is, ilyenkor pedig szedheted össze őket vagy te, vagy a pénztáros, ha felé esnek a dolgok. Ha teheted, akkor a 12 liter tejet, és 10 kg cukrot ne tegyed rá a szalagra, csak egyet vegyél ki belőlük, amit a pénztáros le tud majd húzni.

5. Lepasszolod a nem kívánatos dolgokat

A pénztárosoknak elég kicsi a mozgástere a kassza előtt állva. Éppen ezért nem jó ötlet otthagyni nála azokat a termékeket, amiket mégsem akarsz megvásárolni. Helyette inkább jól gondold meg, mit veszel!

Ezeket olvastad már?

via Taste of Home

Szólj hozzá!

Hozzászólások (6)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Anagyferó
Anagyferó Tue, 2019-02-19 21:22

A Pennyben fel kell tenni minden árut a szalagra. Még akkor is ha pl. 6 db ásványvíz van, ami össze van fóliázva. Állítólag központi szabályozás.

lildiko
lildiko Tue, 2019-02-19 15:05

Az apró sokszor jól jön szerintem is.
A pálmát a telefonáló vásárló viszi. Az a legutálatosabb!
Igaz, hogy régen kasszáztam, de vásárlóként is az a véleményem, hogy a legdühítőbb, ha valaki a kasszánál nem teszi le a telefont.Nem hiszem, hogy arra a rövid időre nem lehet abbahagyni, felfüggeszteni a telefonálást.

Bogoj
Bogoj Tue, 2019-02-19 11:53

1. Általában kártyát használok, de ha sok az apróm, nehogy már ne szabadulhassak meg tőle, vagy külön kelljen már elvinni valahová, amikor törvényes fizetőeszköz.
2. Nyilván a sok beszéd zavaró lehet, de szerintem a pénztárosok örülnek, ha valaki emberszámba veszi őket, és szól hozzájuk egy-két jó szót, miközben a vonalkódokat beolvassák
3. Én még nem láttam olyat, hogy valaki mindent egy zacskóba pakol, hogy a pénztáros silabizálja ki, miből mennyi van, de nyilván lehet ilyen. Ez mondjuk szerintem is bunkóság, bár amikor 4 különböző pogácsát veszek, azt én is egybe rakom. Mea culpa...
4. Sokszor rám szólnak, hogy mindent tegyek a szalagra, mert - teljesen érthető -, nem azt akarja figyelni, hogy két helyről szedje össze a dolgokat. Elég egyre, a szalagra figyelni. Legtöbbször el sem kezdik a beolvasást, amíg van valami a kosárban.
5. Ezzel egyetértek, még azt teném hozzá, hogy az sem jó megoldás, amikor valaki menet közben meggondolja magát, és a már begyűjtött hűtős dolgot kiteszi valamelyik polcra, ahonnan később szépen visszakerül a hűtőbe, hogy valaki megvegye, és otthon szembesüljön vele, hogy romlott árut hozott el.

.Méhecske.
Méhecske / .Méhecske. Wed, 2019-02-20 11:32

Hahh, ez jó, egyetértek.
Hozzátenném, én meg azt nem fogom fel ép ésszel, hogy nem fizethetek húszezressel, mert nem tudnak visszaadni. (???) Szintén törvényes fizetőeszköz, mégis: 10 esetből 8x pofákat vág a pénztáros, rosszabb esetben el sem fogadja. (???) Ez egy vicc. ( és nem, nem kiflit veszek, hanem mondjuk 6-8 ezer forint értékben bevásárolok)

firstlady
firstlady Tue, 2019-02-19 11:45

A boltban, ahol leggyakrabban vásárolok, hat pénztár működik. A kasszások közül szerencsére csak egyről ordít, hogy utálja a munkáját (a munkát?) és a vevőket. Nem is állok az ő sorába, akkor se, ha az a legrövidebb. Ha apróval fizetsz, sóhajtozik, hogy nincs ideje számolgatni. Ha nagy pénzzel, morog, hogy vissza kell adni belőle. A bankkártyásoknak eggyel több bizonylat jár, a vevőkártyásoknak úgyszintén, azokkal is csak a baj van.
Engedtessék meg nekem, hogy magasról tegyek rá, minek örül a pénztáros. Vásárolok, sorban állok, fizetek, udvariasan köszönök, érje be ennyivel. Mindenkinek megvan a maga gondja, baja, ő se foglalkozik az én munkahelyi problémáimmal.

libaláb
libaláb Mon, 2019-02-18 20:07

1- Sírba visznek ezek az idegesítő, villódzó GIF-ek, muszáj erőltetni őket?
2- Kasszásként mondom, hogy direkt jó, ha apróval fizetnek, legalább nem kell minduntalan kiugrálni érte az irodába, ahol leszúrnak érte, hogy miért nem kérek a vásárlóktól.
3- Utálom, ha a cucc fele a kocsiban marad, totál áttekinthetetlenül, nekem meg ott kell matatnom, hogy akkor most miből mennyit vett a kedves vevő, mert bemondásra nem szabad elhinni, ez a szabály.

Van még pár ilyen remek tanács a tarsolyotokban?