Vöröslencse - a fehérjebomba

Hazánkban is kezd egyre népszerűbbé válni a hagyományos barnalencse narancsszínű testvére, a vöröslencse. Nézzük, miért is érdemes fogyasztani!

Más hüvelyesekhez (bab, lencse, csicseriborsó stb.) hasonlóan a vöröslencse is kiváló tápértékű alapanyag. Fehérjetartalma a növényi eredetű alapanyagok között kiemelkedő, 25 g fehérje található 10 dkg vöröslencsében. Bár, mint minden növényi eredetű élelmiszer esetében, a vöröslencse fehérjetartalma sem teljes értékű, azaz nem tartalmazza az emberi szervezet számára elengedhetetlen, úgynevezett esszenciális aminosavakat a megfelelő mennyiségben és arányban. Ennek azonban csak akkor van jelentősége, ha vegán életmódot folytatunk, azaz egyáltalán nem fogyasztunk állati eredetű élelmiszereket - tejet és tojást sem.

Fehérjetartalma mellett élelmirost-tartalma is magas, ami segíti bélrendszerünk működését, táplálja a beleinkben élő baktériumokat. 10 dkg vöröslencsével a napi élelmirost-ajánlás akár 25-30%-át biztosíthatjuk.

Kínálatunkból kiválogattam nektek 10 db változatos vöröslencséből elkészíthető ételt, amelyekből jól látható, hogy milyen változatosan elkészíthető. Fogyaszthatjuk levesként, főzelékként, salátákban, jól harmonizál a hagyományos, a mediterrán, de az egzotikus ázsiai vagy közel-keleti fűszerezéssel is. Barna színű rokonához képest gyorsabban elkészíthető, de figyeljünk oda, ha nem pépesen szeretjük, mert nehéz eltalálni azt a pontot, amikor már nem túl kemény, de még nem főtt szét.

  1. 1.

    Korianderes vöröslencse zöldteával

  2. 2.

    Roston pulykamell vöröslencse pürével

  3. 3.

    Spenótos ricottás halgöngyöleg

  4. 4.

    Kókuszos-curry-s vöröslencse főzelék

  5. 5.

    Vörös lencsés muffin

  6. 6.

    Vöröslencsével töltött kelkáposzta

  7. 7.

    Bazsalikomos vöröslencse-pástétom

  8. 8.

    Egzotikus vöröslencseleves túrógombóccal

  9. 9.

    Vöröslencseleves joghurttal

  10. 10.

    Vöröslencseleves magyarosan

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek