Lehet, hogy hamarosan a Balatonnál is robotok sütik a hekket?

Hiába tűnik nevetségesnek a cím, a vendéglátást az egész világon sújtó munkaerőhiányt egyes helyeken már robotok alkalmazásával oldják meg.

Hiába nyitott újra minden vendéglátóhely tavasszal – már amelyiknek sikerült túlélnie a koronavírus-járványt – , az étteremvezetőknek egy újabb nehézséggel kell szembenézniük: a piacot óriási munkaerőhiány sújtja, mivel a járvány idején rengeteg szakmabeli váltott munkát, és kezdett el más iparágban dolgozni. Hiába zárhat maga mögött a vendéglátóipar jó nyarat, az emberhiány miatt több étterem kényszerül részleges vagy teljes bezárásra.

A texasi Dallasban egy étteremtulajdonos igen kreatívan lépett fel a munkaerőhiánnyal szemben. Taco Borga, a La Duni latin-amerikai étterem tulajdonosa és üzemeltetője, három robotot bérelt fel, akik egész napon át tudnak segíteni a személyzetnek.

Borga, aki 40 éve dolgozik az ágazatban, az amerikai TODAY magazinnak elmondta, hogy a járvány idején több éttermét is be kellett zárnia.

Ki kellett találnunk valamit, hogy megváltoztassuk a kiszolgálási modellünket, különben elveszítettük volna az utolsó öt pincérünket, aki még volt

- magyarázta. Ezért felhívta Jackie Chent - nem a színészt - , aki egy texasi székhelyű tech cég, az American Robotech tulajdonosa.

Chan egy órán belül ott volt az étteremben, kocsijában három felszolgálórobottal együtt. Borga ugyan csak bérli a robotokat, állítása szerint az automatizált felszolgálók rengeteget segítenek a személyzetnek, ráadásul 45 perc alatt installálni lehet őket, ami külön segítség, főleg, hogy élő személyzetet ma már hetekbe, ha nem hónapokba telik találni. A robotok főleg ételt szállítanak, valamint üdvözlik a vásárlókat.

A személyzetnek a robotok segítségével sikerült optimalizálniuk a kiszolgálási folyamatot. Ezelőtt emberekre volt szükségük, akiknek több feladatot kellett egyszerre ellátniuk, valamint folyamatosan oda-vissza kellett menniük, nem volt idejük beszélgetni a vendégekkel.

Borga úgy véli, a munkatársai és a robotok nagyszerű csapatot alkotnak, de a szolgáltatásban az emberi jelenlét továbbra is "alapvető fontosságú" marad.

"Még nem tudom, hogy ez megoldja-e a problémánkat, de napról napra világosabbá válik az ilyen típusú alternatív ötletek szükségessége" - mondta.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek