Nyári pitetippek

Télen is népszerű, de a pite igazi szezonja mégiscsak nyáron van! Háromféle tésztával, és a hetente változó gyümölcskínálattal az idei lehet a legváltozatosabb piteszezonunk!

Mi a pite?

Először is, tisztázzuk, mit értünk pite alatt! A klasszikus pite kerek formájú, cakkos szélű, omlós tésztából készült sütemény gyümölccsel vagy zöldséggel töltve – olyan, mint a franciák kedvence, a quiche. Természetesen vannak alternatívák – pitét készíthetünk nemcsak omlós, hanem kevert, leveles vagy piskóta tésztából is, tetejét rácsozhatjuk vagy teljesen befedhetjük, készíthetjük tepsiben vagy egészen pici tortaformákban is. A felsoroltakon kívül tölthetjük lekvárral, befőttel vagy akár hússal is. De mivel most nyár van, a legkézenfekvőbb, ha a szezonális gyümölcsökből választunk!

Tésztakavalkád

A kedvünk és az otthon fellelhető hozzávalók a fő tényezői annak, hogy milyen tésztába bugyoláljuk a friss gyümölcsöt. Mivel tombol a meggy- és cseresznyeszozon, a következő hetekben legyen övék a főszerep! Ha csak fél óránk van, érdemes egy piskótával vagy kevert tésztával próbálkozni, és egy „bedobálós pitét” készíteni.

Ha kicsit több időnk van, az omlós pite a legjobb választás. Ebben az esetben figyeljünk arra, hogy hideg hozzávalókkal dolgozzunk, és ne gyúrjuk sokáig a tésztát. Csak a tojás sárgáját használjuk fel, mert a fehérjétől törni fog a tészta. A sütőt viszont mindig melegítsük elő, süssük nagy lángon, így nem folyik el a tésztánk.

Kelt vagy sütőporos tésztát akkor válasszunk, ha ráérősek vagyunk. Ha friss élesztővel dolgozunk, ügyeljünk arra, hogy tényleg friss legyen, a meg nem kelt kelt tészta ugyanis nagyon szomorú látvány. Ha nincs kedvünk dagasztani, használjunk gépet, vagy neki se kezdjünk – a jó kelt tészta titka ugyanis a dagasztásban rejlik.

Recept elmenthető itt >>

Még több piterecept itt >>

Cseresznyés pite lépésről lépésre

Címlapról ajánljuk

Ezekben a téli gyümölcsökben van a legtöbb cukor

A szervezet normál működéséhez elengedhetetlen, hogy ellássuk azt a szükséges vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Télen ez talán még fontosabb, mint az év többi szakában, ezért ilyenkor érdemes különösen odafigyelni a gyümölcs- és zöldségfogyasztásra. Persze azért ilyenkor sem árt megnézni, hogy pontosan mit is viszünk be az elfogyasztott élelmiszerekkel...

Nosalty

További cikkek