Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Napi 3 db répa = - 5 kg

Na jó, nyilván ez így nem igaz, az azonban igen, hogy a zöldségek fontos alkotóelemei a testsúlycsökkentő étrendnek. Lássuk, miért!

Szerintem azzal nem árulok el nagy újdonságot, hogy a zöldségeknek, főzelékféléknek kiemelt szerepük van a testsúlycsökkentésben. De melyek azok a tulajdonságaik, amelyek erre predesztinálják őket?

Mindenekelőtt is jellemző rájuk az alacsony energiatartalom, azaz, ha nagy mennyiséget fogyasztunk is belőlük, nem veszünk magunkhoz felelőtlen mennyiségű kalóriát, viszont tele a tányér, így nem érezzük sanyargatásnak az ebédünket. Kevesen szokták tudatosítani, hogy a zöldségek alapvető tápanyaga a szénhidrát, de érdemes tudni azt is, hogy ennek egy része az emberi emésztőrendszer által feldolgozhatatlan élelmi rost, ami lassítja a tápanyagok (pl. egyszerű szénhidrátok, azaz cukrok, koleszterin) felszívódását is, így a jóllakottság érzetét is hosszabban fenntartja. Vitamin- és ásványianyag-tartalmuknak köszönhetően segítik a szervezet kiegyensúlyozott működését.

Most, a tavaszi szezonban különösen sokféle zöldséghez férhetünk hozzá, és rendkívül változatosan készíthetjük el őket. Reggeli szendvicsünk a zöldségektől legyen púpos, ebédünk köreteként részben vagy egészben válasszunk zsírszegényen elkészített zöldségféléket, készítsünk színes salátákat. A főzelékek is jó szolgálatot tesznek a kilók csökkentésében, ekkor azonban kerüljük az étel energiatartalmát növelő sűrítési eljárásokat (pl. rántás, habarás, hintés), főzzük a zöldségeket inkább párolóbetét segítségével gőzben (ekkor marad meg leginkább vitamin- és ásványianyag-tartalmuk is), süssünk kevés zsiradékon vagy sütőzacskóban.

A friss zöldségekből álló salátáknál is ügyeljünk az öntetre: válasszuk inkább a kefires-, joghurtos önteteket, olaj-alapú öntetnél ne használjunk többet mint egy evőkanál/fő.
Nem utolsó szempont egy fogyókúrában az sem, hogy a sokféle zöldség felhasználásával színes, izgalmas ételeket készíthetünk, amelyek biztosíthatják, hogy étrendünk nem lesz egyhangú, unalmas.

Szólj hozzá!

Hozzászólások (4)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

gyúróscsaj
gyúróscsaj Mon, 2014-11-17 22:16

Istenem,hany embernek csillant meg a remenysugara cimet olvasva es hanyan sohajthattak fel csalodottan az elso sor elolvasasa utan.
Micsoda ravasz trukk....
De az emberek olyanok,h addig keresnek kutatnak valami ostoba de hiheto cikk utan,h ha mondjuk emnyi energiat edzesbe fektetnenek,mar elkezdtek volna fogyni.

ryanthusar
ryanthusar Wed, 2014-05-21 21:01

Azért az sem mindegy, hogy mennyi kalóriát éget el az ember, a fizikai munkához kell a hús is. Bár szerintem a fogyni vágyók többségénél pont a mozgás hiánya a kiváltó ok. És az is jó, ha a munkahelyen betartjuk az kajaidőt, se előtte, se utána semmi rágcsa. Persze nekem könnyű, nekem hízni nehéz, fogyni bármikor tudok, de talán pont az életvitelem miatt

Artemisz
Artemisz Wed, 2014-05-14 12:00

Sajnos a "fogyókúrázók" ezt úgy értelmezik, hogy ha az óriás kakaós csiga után elrágnak -mondjuk- egy sárgarépát, akkor a zöldség csodaelemei megakadályozzák a zsír lerakódását... :)
Szóval, a lényeg: a zöldséget nem a cukros, lisztes ételek után (előtte, mellette) kell fogyasztani, hanem helyette!