Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Lazac - a természetes omega-3 zsírforrás

A lazac egyszerűen elkészíthető, értékes zsírsavakban gazdag ízletes halfajta, amely állandó helyett kellene kapjon étrendünkben.

Érdekes jószág a lazac, legalábbis az, amelyik vadon él, hiszen élete egy részét édesvízben tölti, másik részét pedig tengerben. Mégis inkább tengeri halnak tekinthető szerintem, e fajták minden értékes tulajdonságát megjelenítve.
A jelenlegi étrendi ajánlások szerint legalább heti egyszer szükséges lenne halat fogyasztanunk. A halak értékes állati eredetű fehérjeforrások, a többi húsféléhez hasonlóan szénhidrát tartalmuk gyakorlatilag nincs. Zsírtartalmuk fajtától függően változó, a tengeri halak, így a lazac zsírtartalmára jellemző a kedvező élettani hatású omega-3 zsírsavak jelenléte*. Magas az antioxidáns hatású szelén tartalma is, kitűnő B12 vitamin forrás, 1 szelet (150 g) lazaccal pedig már a napi ajánlott omega-3 zsírsavbevitel 80%-a biztosítható.

Nyilvánvalóan tengerparttal, vad hegyi folyókkal és patakokkal nem rendelkező ország lévén hazánkban korlátozottan elérhető a lazac kínálat. Kapható nagyáruházak halaspultjainál frissen, hűtőpultban előrecsomagolt füstölt formában, vagy frissen, félkészen fagyasztva. A halak jellemzően magas víztartalmúak, ezért könnyen romlanak, hűtőben se tartsuk egy napnál tovább, cserébe fagyasztva jól tárolhatók. Bár áruk a hazánkban jellemzően fogyasztott húsfélééknél magasabb, érdemes kipróbálni, alkalmanként az étrendünkbe illeszteni a lazacot, hiszen rendkívül könnyen elkészíthető,  és változatosan felhasználható.

Ebben segítünk nektek kiválasztott receptjeinkkel – érdemes körülnézni nálunk.

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!