Így lehetsz hatékonyabb a munkádban azzal, hogy minimalista életmódot folytatsz

Egyre többen élnek a kevesebb több elve alapján.

Gyorsan terjed a világban a túlfogyasztásra és az ingergazdag környezetre adott válaszként a minimalizmus, ami nagyjából azt az elvet követi, hogy minél kevesebb mindent birtoklunk, annál boldogabbak lehetünk. A minimalista életmódot folytatók rengeteg előnyét tudják felsorolni annak, miért is működik a kevesebb több elve, többek között egy hatékonyabb, problémamentesebb, egyszerűbb életet ígérnek. Ez pedig, ahogy a világ egyre bonyolultabbá válik, nagyon sok embernek hangzik tökéletes megoldásként.

De hogy teheti hatékonyabbá a mindennapjaidat egy ilyen irányzat?

Kevesebb a döntés a mindennapokban, ami nem foglalja az idődet és az agyi kapacitásod

Ha kevesebb választás elé állítod magad, az azt jelenti, hogy időt is meg tudsz spórolni, ráadásul az agyadat sem fárasztod feleslegesen olyan jelentéktelen dolgokkal, mint hogy milyen ruhát vegyél fel aznap, melyik táskádba pakolj át, de a munkahelyeden is érvényes ugyanez: ha csak egy noteszed van, akkor azt használod, ha egy applikációt használsz fordításra, akkor rögtön arra kattintasz, nem érsz rá válogatni. Lehet, hogy furcsán hangzik, de még az is vehet el az idődből, ha túl sok app van a telefonodon.

via GIPHY

A kevesebb döntés miatt jobban tudsz koncentrálni

Ha rengeteg teendőd van, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi zavaró tényező terelheti el a figyelmedet azokról a dolgokról, amiket meg kell csinálnod. Minél több mindennel kell foglalkoznod, akár a munkán kívül is, annál nehezebb odafigyelni arra, ami valóban a feladatod. Persze az emberek alaptermészete az, hogy gyűjtögetnek, de minél kevesebb felesleges dolog vesz körül, annál inkább arra tudsz koncentrálni, ami igazán számít.

A kevesebb feladat növeli a munkád minőségét

A minimalizmust a munkahelyedre is érdemes átültetni, bárhol is legyen, és csak azokkal a feladatokkal foglalkozni, amik tényleg eredményt hoznak, csak olyan meetingekkel foglalkozni, amelyek valóban hozzá is adnak a munkádhoz, és minden más zavaró, felesleges tényezőt eltüntetni a mindennapjaidból. Ez azzal is jár, hogy az a munka, amit végül megcsinálsz, sokkal jobb minőségű is lesz, hiszen több időd lesz rajta dolgozni, és nem fogják elterelni a figyelmedet olyasmik, amelyek egyébként csak hátráltatnak.

Ha letakarítod a dolgozóasztalodat, jobban érzed magad tőle

Ha reggel beérsz a munkahelyedre, vagy otthon dolgozol, és az asztalodon rengeteg limlom van, amit először össze kell rendezned, hogy egyáltalán rendesen odaférj az asztalodhoz, már rosszul közelíted meg a napodat, és valószínűleg nem is ugyanabban a hangulatban fog zajlani a következő néhány órád. Ha viszont esténként vagy délutánonként azzal zárod a napot, hogy elpakolsz mindent, a felesleges dolgoktól meg megszabadulsz, akkor rögtön a tisztaság és a rendezettség az első dolog, amivel másnap reggel találkozol. Ez pedig fel tudja dobni a hangulatodat, és növelheti a hatékonyságodat, már csak azért is, mert nem vándorol a szemed a kacatok és a felesleges papírok felé.

Ezeket olvastad már?

via

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Így gondozzuk helyesen az aloe verát

Az aloe vera egy igen sokoldalú növény, amit mind a gyógyászatban, mind a szépségápolásban már hosszú évszázadok óta használnak. De hogyan tarthatjuk életben a négy fal között, hogy mi is élvezhessük az előnyeit anélkül, hogy boltba vagy drogériába kellene rohannunk a belőle készült termékekekért?