Gréti: Balaton-parti gyermeketetés

A nyári szünet végét kihasználva próbáltunk még egy-két napot a Balaton partján tölteni. Rögtönzött miniszabinkon elég nehéz helyzetbe kerültünk, ugyanis a helyszínen szembesültünk azzal, hogy a bérelt apartmanban nincs konyha.

A strandon található büfékben, az olajban sült, előregyártott, panírozott ételeken kívül túl sok variációs lehetőségünk nem volt. A „választékról”, ami a köretet illeti, nem is beszélve, ami a szörnyű minőségű sült krumpliban ki is merült. Na, most légy okos, Gréti! Megoldás: irány a közért és a zöldséges! Könnyű ebédünk így lett joghurt gyümölccsel, paprika sajtkrémes barna kenyérrel, paradicsom olívabogyóval. A parton természetesen megkóstoltuk a lángost és a palacsintát, de olyan finom ugye nem lehetett, mint a hazai!

Burgonyás minilángos receptje itt

Gréti tippje

Ha valaki éppen nem az édeset, hanem a sósat kívánja, akkor sóval, tejföllel, esetleg reszelt sajttal is készítheti!

Vacsora a parton

A vacsora azonban nagyobb felderítést igényelt. A környező éttermeket róttuk, hogy egy olyat találjunk, ahol a déli hiányosságokat bepótolhatjuk. A lényeg, ne érkezzünk túl későn. Egyrészről, elnehezült pocakkal az alvás is kínosabb. Másrészről, a jó helyeket mások is felfedezik, és ha velük egyszerre érkezünk, a rendelésünk kissé csúszhat… Éhes gyerekeknél nincs kegyelem, ilyenkor még a szólánc, a Fekete Péter és a mágneses társasjáték sem segít. Többször éltünk már át olyan helyzetet, hogy a gyerekek italokkal bélelték ki a hasukat és nem maradt több hely a főtt étel számára. Ezért éttermi ebéd vagy vacsora előtt nálunk most már mindenki csak vizet iszik. Rostos üdítőket és egyéb cukros hűsítőket a főfogás után rendelhet az aprónép. Ezzel a kis trükkel sikerült kiküszöbölnünk azt, hogy az étteremből hazaérvén megáll a gyermek a hűtő előtt és azt kiáltja: van itthon valami ennivaló?Mivel ez a mai rovat mégiscsak a nyalánkságokról szól, ezért a főételeket nem is ragozom, hanem rögtön rátérek a desszertre, melyet otthon is könnyedén elkészíthetünk.

Ropogós túrófánk receptje itt

Gréti tippje

Aki a tejfölt nem szereti, kínálja házi barack- vagy szilvalekvárral

Ha gyermekünk mégis éhes marad az éttermi vacsora után és egy konyha nélküli szálláson töltjük az éjszakát, legyen nálunk pár szem nektarin, őszibarack vagy alma, néhány szelet keksszel. A gyerekek este szeretik, ha már nincs sok munkájuk az étkezéssel, ezért jót teszünk velük, ha a gyümölcsöt szépen szeleteljük és a kekszekkel kiegészítve tálaljuk. A gondosan rendezett tányért óvatosan helyezzük az ágyra és ügyeljünk arra, hogy ne zavarjuk meg az esti olvasást!

Jövő héten a hamarosan kezdődő procedúráról, az iskolai uzsonnák készítéséről írok majd. Addig is süssetek finom lángost, túrófánkot a kicsikkel!

Gréti

Gréti receptjei itt

Gréti: a legjobb jégkása otthon készül

Gréti: gyors tészta az apartmanban

Hirdetés

Támogatott tartalom

Iránytű a szakmaválasztásban a XVII. Szakma Sztár Fesztivál idén áprilisban

Közel hatvan szakmában kétszáz diák méri össze tudását a XVII. Szakma Sztár Fesztiválon április 24-26. között Budapesten, a további programok között pedig kiemelt figyelmet kap az interaktivitás és a testközelből megtapasztalható élmények. A Szakma Sztár Fesztivál egyaránt segíti a fiatalokat és a szülőket megismertetni a szakmákkal, és eligazodni az általuk nyújtott több száz lehetőség között. A jelige: „Szakmát a kézbe!”