Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Főzzünk tavaszi fűszernövényekkel az egészségünkért!

Ízesítsük, színesítsük ételeinket tavaszi zöldfűszerekkel egészségünk érdekében is!

Ha tavasz, akkor a tulipánok, a madárcsicsergés és a melengető napsugarak után rögtön a kedvenc friss ételízesítőim jutnak eszembe, amik ilyenkor kezdenek a kertünkben újra éledezni vagy vethetjük őket cserépbe. Ám rendkívül intenzív ízük mellett egészségvédő, immunrendszert erősítő, emésztést segítő hatásukról is ismertek ezek.

Vegyünk sorra ötöt a legkedveltebbek közül!

Borsikafű

Az erdélyi konyha elterjedt fűszernövénye, mely már a mi konyhánkban is egyre nagyobb teret hódít. Csombor néven is ismert, mely az érzékenyebb gyomrúaknak lehet kitűnő választás feketebors helyettesítésére. Emésztés- és étvágyserkentő hatása miatt káposztás és babos ételek elkészítésekor is érdemes használni.

Citromfű

Koktélok, limonádék, hűtött édességek, mártások kedvenc fűszernövénye. Magas illóolaj-tartalma miatt, melynek fő komponense a citrál nevű vegyület, kitűnő antibakteriális és görcsoldó hatással bír. Emellett kiemelendő még az idegrendszert nyugtató tulajdonsága, így álmatlanság vagy stresszes napok esetén is érdemes az esti órákban négy-hat citromfűlevélből főzött teát fogyasztani.

Kakukkfű

Nem csak a Mediterránumban vagy Ázsiában, de mezei változata nálunk is fellelhető nagyobb tisztásokon. Magas cserzőanyag- és keserű ízanyagtartalma miatt ételeink ízesítőjeként felhasználva emésztést segítő hatású. Teaként fogyasztva kitűnő köhögéscsillapító, fürdővízbe téve immunrendszer erősítő tulajdonsággal bír.

Petrezselyemzöld

Szinte bármely leves vagy rizses étel első rendű fűszere. Kiemelkedő C-vitamin tartalma (160 mg/100g) közismert tény. És habár ekkora mennyiséget nyilván nem eszünk meg egyszerre, mégis érdemes bőségesen használni, ill. egy adaggal a sütés-főzés befejezése után megszórni az ételt, nem csak az ínycsiklandozó dekoráció végett, hanem a minél több vitamin megőrzése miatt.

Koriander 

Ez az ősidők óta termesztett fűszernövény újra reneszánszát éli. Ám, míg korábban magas illóolaj-tartalmú termésével ízesíttették az ételeket, elsősorban leveseket és nehezebb húsételeket, manapság friss levelét a petrezselyemzöldhöz hasonlóan salátákhoz, mártásokba aprítják. Görcsös és felfúvódásos panaszok esetén nyújt segítséget.

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!