Ez történik a testeddel, ha a jobb oldaladon alszol

Abban nagyjából minden szakértő egyetért, hogy a legjobb alvási pozíció a bal oldali – de mi van akkor, ha te a jobbon szeretsz aludni?

Korábban is írtunk már a bal oldalon fekvés előnyeiről: kutatások szerint ez a legegészségesebb pozíció, amit az éjszakai alváshoz felvehetsz. Viszont hosszú távon ennek is vannak negatív hatásai: ha csak a bal oldaladon fekszel, egy idő után fájhat a hasad, mivel nyomás kerül mind a gyomorra, mind a tüdőre. Ráadásul, ha folyton csak egy válladra nehézkedsz, akár hosszan tartó fájdalom is kialakulhat benne.

A változatosság gyönyörködtet: természetesen az alvásnál is a legjobb az, ha néha váltogatod, és nem kizárólag a bal, hanem a jobb oldaladon is fekszel. Az oldalt fekvés egyébként is nagyon egészséges, és így van a legkevesebb esélye annak is, hogy horkolj, ezért ha alvási apnoéd van, mindenképpen így próbálj meg elaludni.

A jobb oldali alvás ajánlott azoknak, akiknek magas a vérnyomásuk: mivel a szív a test bal oldalán van, így nem nehezedik rá semmi, több hely jut számára a mellkasban. De több forrás azt mondja, hogy a bal oldalon ugyanilyen egészséges aludni magas vérnyomással is, így valószínűleg inkább az oldalt alvás az, ami számít, nem az, hogy melyik az a bizonyos oldal. Vannak kutatások arra is, hogy ez a póz csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét, viszont terhes nőknek nem ajánlják, mert növelheti a méhen belüli komplikációk kialakulását.

Persze alapvetően az alvás egy nagyon szubjektív dolog, így ha nem esik jól jobb vagy bal oldaladon feküdni, akkor nem érdemes erőltetni. De ha valamilyen orvosi problémád van, segíthetsz rajta, ha megpróbálsz az azt enyhítő pozícióban elaludni.

EZ IS ÉRDEKES:

Ezeket olvastad már?

via rd.com , livescience, 444.hu

Hozzászólások

buzasklara99

El kellene már végre felejteni a pozíció kifejezést! Itt nem igazgatóról osztályvezet?r?l van szó, hanem testhelyzetr?l, úm.: póz vagy pozitúra

Stuth-Nagy Niki

Kedves Klára! Figyelmébe ajánlanám a következ?t: https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/p-44572/pozicio-4645D/ Szép napot kívánok!

Bödösbanya

Csatlakozom az el?ttem szólóhoz (buzasklara99) és még annyi, hogy egy nagy semmi ez a cikk! Milyen új információt közölt?

Stuth-Nagy Niki

Kedves Bödösbanya! Semmilyet, mivel ez egy magazincikk, nem hír. Szívesen segítek a kett? között különbséget tenni, ha gondolja. Ez egy tudományos információkat összegy?jt?, informatív írás, a hír pedig aktuális eseményre reflektál. Szép napot kívánok!

zsuzsi965

A nosalty megint hozta a szokásos színvonalát... értsd bányászbéka hátulja

lternesz

Látom nem vagyok egyedül a nosalty nev? bulvárlap színvonalával kapcsolatban. buzasklara99: Nem lehetne inkább magyar kifejezéseket használni? F?leg, ha ennyire nem megy a nosaltynak még ez sem.

Stuth-Nagy Niki

Kedves Iternesz! Önnek is meleg szívvel ajánlom: https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/p-44572/pozicio-4645D/ Szép napot!

lternesz

Kedves Stuth-Nagy Niki! Én meg a magyarító könyvecskét ajánlom: http://fox.klte.hu/~keresofi/mke/p1.htm Jó tanulmányozást!

paradicsomleves

Kedves Internesz! De hisz' ebben is ott van a magyarázatok között, hogy testtartás! Elnézést, hogy itt közbekotyogok (nem a cikk tartalmáról akartam írni), de nem lehet, hogy id?sebbként (57) én még a pozíció összes értelmét azonnal tudom, mikor mire értend?? Pl.testhelyzet. El kellett gondolkodnom egy pillanatra, mi is verte itt ki a biztosítékot. :) Változik a nyelv, úgy látszik, manapság ezt az értelmét a szónak már nem nagyon használják. Használnak viszont új kifejezéseket, amikt?l meg nekünk áll égnek a hajunk. :)

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.