Elképesztő oka van annak, miért pirosak a gyorséttermi logók

Bár a gyorséttermek logói folyamatosan változnak azzal, ahogy telnek az évek, mégis ha visszamegyünk az időben észrevesszük, mi a közös minden emblémában: a piros szín. 

McDonald's, Burger King, KFC, Pizza Hut - nálunk ezek a világhírű gyorséttermek a legismertebbek. Talán olyan is vannak még, akik emlékeznek a Wendy's nevű hamburgerezőre is, ha pedig felidézzük ezeknek a gyorsétteremeknek a mostani vagy egykori logóját, egy közös jellemzőt rögtön meg tudunk állapítani: mindegyik emblémában van piros szín.
Véletlen volna? Egyáltalán nem. Az ok pedig, amiért ennyi pirosat látunk a gyorséttermekben, egészen érdekes.
A piros szín figyelemfelkeltő és hergelő is egyben, ez a szín hatással lehet kedvünkre és étvágyunkra is, ebben pedig benne is van a válasz, miért pirosak az éttermi logók. Tulajdonképpen anélkül, hogy tudatosan észrevennénk, a gyorséttermek a piros színnel invitálnak, sőt, KÉSZTETNEK arra, hogy bemenjünk hozzájuk, és gyorsan benyomjunk egy hamburgert sült krumplival.
A Burger King és a McDonald's a piros mellett sárgát is használ a logóiban. Ez az úgynevezett Ketchup-mustár hatás, hiszen míg a piros szín felhívja a figyelmet és érdeklődést vált ki az arra járóból, addig a sárga a szimpátia és a boldogság színe. A két szín egymás mellett egészen egyszerűen arra ösztökél és egyúttal manipulál is minket, hogy menjünk be és együnk, mert itt finom ízek várnak ránk, az ízes ételektől pedig boldogok leszünk, legalábbis egy időre.
Nem csak a gyorséttermek, de rengeteg más világhírű márka, például a H&M, a Coca-Cola és a Netflix is piros színnel ékesíti logóit egyszerűen azért, mert a piros szín vonzza a tekinteteket, felhívja az adott márkára a figyelmet és érzéseket, reakciókat vált ki belőlünk.

Ezeket olvastad már?

via

Címlapról ajánljuk

További cikkek