Egymilliárd embert szólít meg az IKEA, nemes a cél

Giga kampányt indított több vállalat azért, hogy az emberek fenntarthatóbban éljenek. Multicégek és szervezetek álltak össze, egyebek között az IKEA, a TED és a Reckitt Benckiser.

Egymilliárd embert hívnak harcba cégek a Count Us In kampány keretében, a közös cél az, hogy felvegyék a fegyvert a klímaváltozás káros hatásainak mérsékléséért – írja a HVG.hu. Arra számítanak, hogy ha egymilliárd ember egy kicsit változtat az életmódján, akár 20 százalékkal is csökkenhet a globális kibocsátást. A túlfogyasztással járó életmód, a környezetszennyezés és a klímaválság a világ legsürgetőbb problémái.

A fenntarthatóságra összpontosító kampánynak 16 területe van. A rutinszerű dolgok megváltoztatása mellett bizonyos szokások mérséklése és az életmódváltás is a célok között szerepel.

A kampány vállalásai:

  • repüljön kevesebbet
  • vezessen elektromos autót
  • szigetelje otthonát
  • viselje tovább a ruháit
  • mondja el a klímaváltozásról a véleményét a politikusoknak
  • sétáljon és kerékpározzon többet
  • hagyjon fel az élelmiszer-pazarlással
  • zöldítse pénzügyeit
  • javítsa meg és használja újra
  • tekerje le a fűtést
  • szólaljon fel a munkahelyén a zöld fordulat érdekében
  • beszéljen a barátaival is erről
  • egyen több növényi alapú ételt
  • egyen több szezonális ételt
  • zöldítse otthona energiafelhasználását
  • telepítsen napelemet

A résztvevőknek két hónapon át kell betartani a program által javasolt lépéseket, és az eredményeikről be is kell számolniuk – írja a lap.

Címlapról ajánljuk

További cikkek