5 orosz étel, amit nem csak régen szerettünk

5 nap Szentpéterváron. Egészen pontosan ennyi kellett ahhoz, hogy egy életre beleszeressek az orosz konyhába. Ezeket az orosz ételeket fogom főzni hamarosan...

Évek óta a kapor volt a legnagyobb ellenségem a zöldfűszerek között. Aztán elmentünk 5 napra Szentpétervárra a férjemmel, és minden megváltozott. És nem csak a kaprot szerettem meg váratlanul, hanem az orosz konyha ikonikus fogásait is. El is határoztam, hogy szépen sorban megfőzöm mindet itthon. Lássuk, mi kerül hamarosan az asztalra nálunk.

Blini

Blini, azaz palacsinta. A létező összes ízkombinációban imádom: sósan, édesen, reggelire, ebédre, vacsorára – bármikor, bárhogyan és bármennyit tudok enni belőle. És ha fogadnom kellene rá, erre tennék egy nagyobb összeget, hogy a családból mindenki imádni fogja. Tulajdonképpen a magyarok számára nincs benne újdonság, csak a neve más, mint amit megszoktunk.

Borscs

Meg voltam róla győzödve, hogy a céklaleves elvetemült egy ötlet. Aztán első este megkóstoltam egy igazán jó étteremben a borscsot és onnantól fogva minden nap ettem egy tányérral. Az első állomás volt az etalon, de igazából ahány ház, annyi borscs. Előfordult, hogy még napközben is gondoltam rá. És valószínűleg itthon is ez a recept lesz az első, amivel megnyitom majd a tematikus orosz heteket.

Stroganoff bélszín

A Stroganoff-ház kívülről éppen annyira fényűző, hogy ennél az ételnél a bélszínen már nem is csodálkoztam. A mustár és az uborka ütős párost alkot a tejföllel, a hússal és a többi fűszerrel, a végeredmény egy savanykás, de mégis lágy és krémes szaft és benne vékonyra szelelt bélcsín csíkok. Krumplikrokettel a legjobb szerintem.

Szoljanka

Egyszerre savanyú, pikáns és sós, az összhatás nagyon szerethető és laktató. Egy szerényebb étteremben kóstoltam először, amit láthatóan a helyik látogattak szívesen, rajtunk kívül turistáknak nyoma sem volt. Bármennyire is igyekeztünk, nem találtunk közös nyelvet a pincérrel, akire végül vakon rábíztuk magunkat: hozzon, amit gondol. Utólag visszagondolva a főétel helyett inkább dupláztam volna a levesből, de erre persze akkor már nem volt lehetőség. Sebaj, majd itthon a saját főztömből.

Pelmenyi

Orosz ravioli – mondhatjuk ezt rá egyszerűen, mert tényleg egy húsos batyuról van szó, de persze hús helyett zöldségekkel is jól működik. Kapros tejföllel a tetején isteni, de érdekes módon tejfölből valahogy soha nincs rajta elég. Kaporból ajánlom frisset, a szárított itt most kevés lesz a boldogsághoz.

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

Édes és sós gofrireceptek

Egy gyümölccsel, édes krémmel vagy csak fagyival tálalt édes gofrinak senki sem tud nemet mondani, sőt, sós gofritársai sem maradnak szégyenben, ha a kedvencekről van szó.

Nosalty

További cikkek

Így gondozzuk helyesen az aloe verát

Az aloe vera egy igen sokoldalú növény, amit mind a gyógyászatban, mind a szépségápolásban már hosszú évszázadok óta használnak. De hogyan tarthatjuk életben a négy fal között, hogy mi is élvezhessük az előnyeit anélkül, hogy boltba vagy drogériába kellene rohannunk a belőle készült termékekekért?