Vitaminok, melyeket ősszel szedned kéne

Ősszel érdemes feltölteni a vitaminraktáraidat, hogy elkerüld a betegségeket, és megóvd az egészségedet. Nézzük, mely vitaminok segítenek ehhez hozzá.

Előfordulhat, hogy ősszel kicsit fáradtabb és enerváltabb vagy a keleténél, ami miatt az immunrendszered sokkal gyengébb lehet. Szerencsére ezen könnyen segíthetsz azzal, ha pótolod a vitaminraktáraidat. Nézzük, melyek azok a vitaminok, amiket ősszel szedned kéne!

Vitaminok, melyeket ősszel szedned kéne

C-vitamin

A C-vitamint mindig érdemes szedni, de különösen a hidegebb időszakban. Ez a vitamin segíti az immunrendszert a téli hónapokban, illetve csökkenti az oxidatív stresszt, és véd a szabad gyökök ellen.

D-vitamin

A nyári hónapokban sokkal több a napsütés, így akkor nincs szükség a D-vitamin pótlására. A D-vitamin segít a csontok megerősítésében és az agyban lévő, jó közérzetet keltő hormonok stimulálásában.

B-vitamin

Érdemes B-vitamin komplexet is szedni, hiszen támogatja a vörösvérsejtek képződését, javítja az energiaszintet, biztosítja az egészséges agyműködést, és segíti az emésztést. Ha az őszi időszakban fáradtnak és lassúnak érzed magad, akkor mindenképpen szedj B-vitamint.

Ómega3

Ez a sejtmembránok előállításához szükséges. Az ómega3 csökkenti a betegségek kockázatát, és a gyulladásokat is visszaszorítja. Ezen kívül segít a memória és az agyi teljesítmények növelésében.

Forrásunk volt.


Még több a vitaminokról:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Kiszámoltuk, olcsóbb-e a házi péksütemény, mint a bolti

Az egyre jobban elszálló árak mellett már nem könnyű fejben tartani, hogy akkor most mi számít olcsónak. Nagyon sok minden, ami régen filléres volt, ma már nem az, és szinte úgy kell vadászni a pénztárcabarát megoldásokat. Az otthoni alkotással sokat lehet spórolni, persze nem minden ötlet jó ötlet. Most (nagyjából) konkrét számokon keresztül válik láthatóvá, hogy mivel éri meg otthon vesződni, mert mi itt a Nosaltynál bizony kiszámoltuk.