Ezt vidd és edd, ha kempingeztek: fóliás krumpli, chilis bab és sült mályvacukor

Csodálatos élményekben lehet részünk, ha egy kicsit kivonulunk a civilizációból kempingezni, a felhőtlen kikapcsolódás azonban alapos felkészülést igényel.

Lehetünk a világ leggyönyörűbb pontján is, előbb vagy utóbb megkordul a gyomrunk. Tápláló ételekre szükségünk van, a kempingnek és a nomád életnek pedig nem kell arról szólnia, hogy lemondunk kedvenc ételeinkről. Tippjeinkkel megmutatjuk, hogyan főzzünk finomakat akkor is, ha éppen nem áll rendelkezésünkre egy csillivilli konyha. Kempingezős-főzős tippjeink következnek!

  • Mi lesz a tűzzel?

Indulás előtt ellenőrizzük, hogy a kemping engedélyezi-e a faágak gyűjtését tűzrakáshoz, és ha nem, vagy nem azzal szeretnénk főzni, akkor csomagoljunk szenet, vagy szerezzünk be egy hordozható gázfőzőt.

  • Mindig hasznos

Attól függően, hogy milyen módszerrel szeretnénk főzni, ne felejtsük el az üstöt, az edényeket, illetve a tányérokat és evőeszközöket – egy jó kanálgép például praktikus kiegészítő, egyetlen serpenyőben pedig szinte bármit el tudunk készíteni. Egy öngyújtó vagy egy doboz gyufa is hasznosnak fog bizonyulni, hacsak nem szeretnénk a tűzcsiholással bajlódni. Az éles kiskés, a bicska alapvető, és biztosan szükségünk lesz rá, de az alufólia is jól jöhet a hamuban sütéshez és az ételek letakarásához.

  • Tervezzünk előre

Időt és felesleges fejtörést spórolunk meg, ha átgondoljuk, hogy miket szeretnénk enni az utazás alatt. Előfőzhetünk például alapleveket és pörköltet, amiket lefagyaszthatunk az utazásig. Mielőtt elindulunk, vásároljunk olyan alapvető konzerves élelmiszereket, amelyek segítségével gyerekjáték lesz összedobni valamilyen egyszerű, de tápláló fogást.

  • Hasznos lista

A bab, a chilis bab, a bolognai és a paradicsomszósz, az előfőzött zöldségek, a pástétomok, a hal és a különféle raguk megváltást jelenthetnek egy forró napon, amikor nincs kedvünk sokáig állni az üst mellett, a kiürült konzervdobozokat pedig később főzéshez is használhatjuk.

Ne felejtsünk el az útra kenyeret pakolni, de tortilla és pita is jöhet velünk. Vajat, olajat, fűszereket, sót, kávét vagy teát is vigyünk magunkkal, de a mályvacukrot és a szalonnát se felejtsük ki a hátizsákból. Nassolnivalónak vásároljunk gyümölcsöket, aszalt gyümölcsöket, müzliszeleteket, és a zöldségekről se feledkezzünk meg: a hagymát, a krumplit, a paprikát, a kígyóuborkát és a paradicsomot változatosan használhatjuk fel attól függően, hogy könnyebb vagy nehezebb menüre fáj a fogunk.

  • Tuti fogások

A halloumi salátával tökéletes választás egy elvonulós hétvégére, hiszen ez a finom juhsajt megtartja az állagát, és elég magas az olvadáspontja. Ráhúzhatjuk nyársra, grillezhetjük sütőlapon, vagy fogyaszthatjuk magában is. Konzerv csicseriborsóból készíthetünk friss salátát zöldségekkel, fűszerekkel, olajjal és ecettel. Vajas kukorica, uborka, citrom, paradicsom, növényi húskészítmény, ízlés szerint más zöldségek, húsevőknek pedig garnélarák és kolbász – minden mehet egy kis alufóliában a parázsba, és még csak mosogatni sem kell. Ha édességre vágyunk, akkor pedig pirítsunk össze vajon almát fahéjjal és cukorral.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek