Táplálkozási tippek a III. trimeszterre

Már nincs sok hátra, hamarosan karjaidba zárhatod gyermeked. Addig is táplálkozz úgy, ahogy a várandósság utolsó szakaszában ajánlott. Tanácsokért és receptekért tarts velünk!

Legfontosabb tudnivalók a III. trimeszterben:

  • Ebben a hónapban jelentős növekedésnek indul a magzat. Ez a növekedés visszatükröződik a kismama testsúlyában is, azonban ideális esetben emiatt nem kell aggódni. A kismama folytassa a kiegyensúlyozott táplálkozás szerinti étrendet, ugyanakkor (amennyiben a kismama súlya nem gyarapodott a szükségesnél nagyobb mértékben az első két trimeszter során) szükség lehet a napi energiabevitel kb. 15%-os emelésére, azaz az előirányzott kalóriabevitel 2300 kcal/nap.
  • Az étrend fele álljon szénhidrátokból, köztük is előnyt élveznek az összetett szénhidrátok: teljes kiőrlésű gabonából készült kenyerek, péksütemények, tésztafélék, zöldségek.

Kismamáknak ajánlott fogásokért kattints a képre >>

{ GALÉRIA = title:Az%20eg%C3%A9szs%C3%A9gess%C3%A9g%20jegy%C3%A9ben, 0,1,2,3,4,5 }

  • A baba fejlődéséhez fontos a megfelelő fehérjebevitel, ami fele-fele arányban legyen állati eredetű (húsfélék, tejtermékek, tojás) és növényi eredetű (gabonafélék, magasabb fehérjetartalmú zöldségek). Erről bővebben itt olvashattok. A kismama étkezéséből sem maradhatnak el a – zsírban oldódó vitaminokat is biztosító – zsírok, a napi energiabevitel maximum 30%-át tegyék ki. Részesítsük előnyben a növényi eredetű olajakat főzéshez vagy hidegen sajtolt változataikat salátákhoz.

Így táplálkozz az I. trimeszterben >>

Így táplálkozz a II. trimeszterben >>

  • Ebben az időszakban a baba egyre inkább összetolja az édesanya szerveit, köztük a gyomrot is, így ekkor is fontosak a gyakori, kis étkezések. Emiatt a jelenség miatt kialakulhat gyomorégés, reflux is, ennek tüneteit a csípős, fűszeres, zsírdús, puffasztó ételek, szénsavas italok kerülésével enyhíthetjük.
  • Kevésbé megterhelő az emésztőrendszerünknek, ha zsírszegényen főzünk, ha kerüljük a hagyományos, magyaros rántással készült ételeket, a friss, meleg, kelt tésztákat, a zsírdús ételeket.

Egészségesebb megoldások rántás helyett >>

A rovat korábbi cikkeit itt olvashatod >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek