Lehet még egészségesebb?

Naponta ötször nyers zöldséget és gyümölcsöt! Gyakran halljuk ezt az intelmet a szakértőktől, de mégis, hogyan lehetne betartani ezt a szabályt? Tudatos étrend változatosan? Mi sem egyszerűbb!

Mindennapos dilemma, hogy mit főzzünk ebédre, vacsorára. Hétköznapokon sietősre vesszük a figurát és a gyorsaság jegyében készülnek az ételeink, hétvégén viszont hosszabb bevetésekre is vállalkozunk, végre elkészíthetjük mindazt, amire egyébként nem jutna időnk. De mi a helyzet a nyers és a főtt ételek arányával? Az ajánlások arról szólnak, hogy naponta ötször fogyasszunk nyers zöldséget és gyümölcsöt, de ezt nem is olyan egyszerű teljesíteni. De mennyi az annyi és hogyan menekítsünk meg minél több vitamint a főzés során? Segítünk!

Zsonglőrködés az ízekkel: pad thai >>

Tény, hogy az alapanyagok hőkezelés nélkül sokkal hasznosabbak lehetnek a szervezetünknek, ezért minél inkább törekedjünk arra, hogy a zöldségek-gyümölcsök feldolgozatlanul kerüljenek a tányérunkra. Mehet a reggelihez a csíra – ízletes szendvicsfeltét, rákmegelőző, csupa ásványi anyag. Tízóraira, uzsonnára jöhetnek a gyümölcsök – még mindig kapunk szőlőt, körtét, a déli gyümölcsök pedig a hideg közeledtével egyre olcsóbbak lesznek Vagy: kifacsarunk két narancsot, felöntjük másfél deci szénsavas vagy mentes vízzel, a napi C-vitaminszükségletünk máris biztosítva!

Pároltkáposzta-receptek itt >>

Ne feledkezzünk meg a kímélő konyhai eljárásokról: a blansírozás, a párolás ropogósnak hagyja a zöldségeket, így félig-meddig ismét áldozunk a nyers étkezés oltárán. Fontos, hogy ne főzzünk túl semmit! Ha először furcsának is hat a roppanósnak hagyott zöldborsó, egy idő után már hiányozni fog, ha valahol másképpen fogyasztjuk. Ha vajon párolunk, isteni ízeket kreálhatunk, a sárgarépa erre kiváló példa! A párolt vagy pár pillanatra blansírozott zöldségekkel egészítsük ki a hagyományos krumpli- és rizsköreteinket, így biztosan nem marad bennünk hiányérzet. Ha krémleveseket készítünk és a kezünk ügyében van erős turmixgép, ne főzzük szét teljesen a hozzávalóinkat! Egyrészt sokkal finomabb lesz a végeredmény, másrészt jó eséllyel megmenthetünk egy sereg vitamint!

Vadas, a legjobb, ami a vaddal történhet >>

Így étkezz a harmincas éveidben! >>

A hét szakácsa, Tündér >>

A rovat korábbi cikkeit itt találod >>

Hozzászólások

Törölt felhasználó

A cikk irojanak uzenem: hogy egy felelotlenul hazudozo ember, ugyanis kb 5kg narancsban van 1g (1000mg) C-vitamin ami a mininmum napi szukseglet. A ket darab narancsbol kinyert vitamin mennyiseg meg viccnek is rossz. Az olyan akinek fingja sincs a dolgokrol ne osztogasson tanacsokat masoknak. Tisztelettel.

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!