Sokat szeret olcsón enni a magyar. A Dining Guide megbízásából, az Ipsos Kutatóintézet által készített, reprezentatív közvélemény-kutatás szerint a mintegy 8 millió fős felnőtt magyarországi lakosság 41 százaléka legalább félévente, 13 százaléka pedig havi szinten jár étterembe. Ők elsősorban a 40 év alatti, legalább érettségivel rendelkező városi lakosságot képviselik. A 25-60 éves budapestiek körében ezek az arányok magasabbak, 56 és 16 százalék.
Legmagasabb arányban cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járnak a magyarok (70 százalék) - írja az MTI. Saját bevallásuk szerint éttermekben a magyarok 65 százaléka, gyorséttermekben 54 százaléka fordul meg valamilyen rendszerességgel.
A gasztronómia iránt a felnőtt magyar lakosság 45 százaléka mutat valamilyen szintű érdeklődést. Különösen igaz ez a nőkre, akik körében 63 százalék fejezte ki vonzalmát a téma iránt, míg a férfiak csupán negyedének köti le figyelmét ez a terület.
Éttermi fogások házilag:
A gasztrotémák iránti érdeklődés nem függ erősen össze az éttermek világában való jártassággal. Elmondható, hogy még egy gasztrotémák iránt nyitottabb ember sem rendelkezik feltétlenül pontosabb ismeretekkel a magyar Michelin-csillagos éttermek számáról, a séfek személyéről.
Kevesen vonják kétségbe a fine dining éttermek magas minőségét és exkluzív jellegét, de sokan gondolják úgy, hogy kis adagokat kínálnak magas áron, amivel nem lehet jóllakni. Az ár a legmeghatározóbb tényező az étteremlátogatók körében. A többség inkább költ többször kevesebbet, mint egyszer nagyobb összeget. A magyarok személyenként átlagosan legfeljebb 8800 forintot költenének saját fogyasztásukra.
A kutatás alapján Michelin-csillagos étterembe a magyarok 5 százaléka tervez a közeljövőben ellátogatni.
Ezeket olvastad már?
Erre a két dologra költi a legtöbb pénzt a magyar
Hatalmasat nőtt tavaly a sörpiac, egyre többet költünk a buborékos ital alkoholmentes változatára is.
NosaltyKözel 70 milliót nyert a lottón a népszerű séf –...
A szegény családból származó séf gyerekként éhezett, de megfogadta, hogy felnőttként mindent elkövet, hogy segítsen a rászorulókon. Beváltotta az ígéretét.
Petrás GabriellaVéget nem érő őrület: a világ legagyamentebb gyerekdala már a...
A szülők agyvérzést kapnak tőle, a gyerekek viszont imádják - a Baby Shark Dance című dalnak még mindig óriási sikere van, olyannyira, hogy már a cukrászokat is megihlette.
Fenes GábrielMagára tetováltatta a KFC logóját egy fiatal lány - tettéért...
Magára tetováltatta a KFC logóját egy fiatal lány, aki súlyosan függője a gyorsétteremláncnak.
Fenes Gábriel