Fogyókúrás trükkök a múlt századból - vajon mi volt akkoriban a menő?

Diéta és mozgás nélkül is olyan karcsú lehetsz, amennyire csak akarsz – így hangzott egy fogyókúrás termék gyártóinak ígérete 100 évvel ezelőtt. Ismerősen hangzik?

A nők már régen is sok mindent megtettek azért, hogy lefogyjanak, és a fogyókúrás termékek mindig egyszerű és csodás megoldást kínáltak. A nők pedig elhitték.

Csak a módszerek változnak, a hiszékenységünk a régi

Mi nők, ma is sokszor bedőlünk a különböző csodákat, látványos változásokat ígérő krémeknek, kezeléseknek és fogyókúratrendeknek - csakúgy, mint anno nagyanyáink. A hiszékenységünk és az, hogy minimális energiabefektetéssel szeretnénk a lehető legtöbbet fogyni, semmit sem változott 100 év alatt. Biztos, hogy még ma is a világ első számú szépségápolási terméke lenne a fogyasztószappan, ha a múlt század elején valóban feltalálják, ahogy azt a korabeli reklámok állították.

Korabeli "Elhízás elleni szappan" reklámja az 1920-as évekből

A karcsúsodni vágyó nők a gyógyszertárakban juthattak hozzá a Central London zsírégető szappanjaihoz, amik nem kevesebbet ígértek, mint célzott fogyasztást. Vagyis a korabeli reklám szerint csak azokat a részeket fogyasztotta le, amiket a szappannal bedörzsöltünk, de a szappan varázsereje valójában csak a fogyni vágyók fantáziájában létezett.

Testszobrászat diéta és mozgás nélkül?

"Nem kell diéta vagy mozgás! Legyen olyan vékony, amennyire csak akar! Csodával határos módon tünteti el a tokát, a hasat, a vastag bokát, csuklót, kart és vállat, a széles hátat, vagy bármilyen felesleges zsírt a testről.” - Így hangzott a fogyasztószappan ígérete, aminél a gyártók biztosra mentek, még pénzvisszafizetési garanciát is vállaltak arra az esetre, ha nem fogyna eleget a kedves vevő. 2 szappan 2 dollárt kóstált, ami a nagy gazdasági világválság kellős közepén merész árnak számított.

De, akárcsak manapság, nem csak egy ilyen termék voltelérhető a piacon, többféle karcsúsító szappan és mosakodószer létezett. A Slim Figure ("Vékony alak") fürdőt például Európa szenzációjaként hirdették - persze Amerikában:

A reklám szerint Dr. Paul Bouchard szappanjával olyanra formálhatjuk a testünket, amilyenné csak akarjuk, ráadásul már több ezer túlsúlyos embert alakított át a boldog és karcsú életbe, ami a valóságban természetesen soha nem történt meg.

Fogyasztó szappanok ugyan már nem léteznek - pontosabban soha nem is léteztek, azonban a gyors és látványos körméretcsökkenést ígérő krémekre és mindenféle egyéb termékekre még ma is nagy a kereslet.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Ezeket olvastad már?

címlapfotó

via

Címlapról ajánljuk

További cikkek