Fogyókúra a strandon

Összefér a nyaralás a fogyókúrával? Őszintén szólva, ismerve a hazai strandok sztenderd kínálatát, nem igazán. Íme 7 tipp, hogyan „vészeljük át” a nyári időszakot!

Lángos natúr vagy ráadásul tejfölösen, sajtosan, sült krumpli ketchuppal, rántott sertésborda, bő zsírban sült hekktörzsek, palacsinta, kürtöskalács fagyi vagy jégkrém... nem kifejezetten a fogyókúrába illeszthető ételek.

Ha a leadott kilókat nem szeretnénk a kéthetes nyaralás alatt viszontlátni, netalán további csökkenést szeretnénk elérni, akkor körültekintően kell eljárnunk a nyaralás során.

Íme 7 tipp, ami fogyókúránk segítségére lehet a nyaralás idején:

  1. Állítsuk össze az étrendet előre! Utazás előtt úgyis át kell gondolni mit vigyünk magunkkal, tervezzük meg az étrendünket előre és ennek megfelelően állítsuk össze a bevásárlólistát.
  2. Főzzünk magunk! Tudom, ez macerásnak hangzik, de igazából nem az, az általunk készített étel szerintem bőven megéri a fáradságot. Mi választjuk ki az alapanyagot, az ételkészítés módját, mi határozzuk meg az adag méretét - ezek a feltételek szükséges alapjai a jó fogyókúrának. Mivel a nagy melegben a kész ételek eltarthatósága nem biztosított, így meleg ételt nem fogunk tudni magunkkal vinni a strandra. Ha közel a szállás, térjünk haza egy gyors ebédre, de tervezhetjük a meleg étkezést a vacsora idejére is.
  3. Grillezzünk! A grill jó barát lehet, hiszen zsírszegényen készíthetünk el ízletes, változatos hús- és zöldségételeket. A tengerparti nyaralásokkor az éttermi kínálatból válasszunk grillezett halakat, tenger gyümölcseit, friss salátákat.
  4. Keressünk salátát! - Ha mégis rákényszerülünk a strandkínálatra, keressünk olyan büfét, ahol kapható friss zöldségekből vagy gyümölcsökből álló saláta - de ne a majonézes verziót válasszuk. Sült burgonya helyett válasszuk a salátát hús-, halételünk mellé köretnek! Levesek közül válasszunk inkább húslevest, zöldséglevest a gulyás-, a bab- vagy a tejszínhabos gyümölcslevesek helyett.
  5. Használjuk ki, hogy a melegben csökken az étvágyunk! Együnk gyakrabban kisebb mennyiségeket, napi 4-6 alkalommal is akár. Strandra indulás előtt reggelizzünk a szállásunkon, tízóraira, uzsonnára is inkább vigyünk magunkkal hűtőtáskában gyümölcsöt, szendvicset, így nem „kényszerülünk" rá a palacsintára, fagylaltra. Ebédidőben a büfében, étteremben kérdezzünk rá, hogy egy-egy ételből kaphatunk-e kis-, fél- vagy gyerekadagot.
  6. Igyunk vizet! - Kánikulában a szervezet folyadékigénye megnő, fogyasszunk napi 2,5-3 liter folyadékot! Ez lehetőleg víz legyen, hiszen a cukrozott üdítőitalok energiatartalma magas és még a szomjat is kevésbé oltják. Ne feledkezzünk meg az alkoholos italok energiatartalmáról sem, arról nem is beszélve, hogy akad köztük olyan, amely fokozza az étvágyat, csökkenti az étrendünk feletti kontrollt.
  7. Tovább segítheti testsúlycsökkentési törekvéseinket, ha a szünidőt aktívan töltjük – sétáljunk, kiránduljunk, kocogjunk, ússzunk!

Hozzászólások

Törölt felhasználó

Kedves Judit! És mindenki, aki volt már kisgyerekkel strandon, állatkertben, kirándulni! Sajnos, nem jó a gyerekeknek a házi szendvics, a h?tött gyümölcs, és a többi okos ötlet! A strandnak, a piacnak az a lényege, hogy azok az ízek tartoznak hozzá, amiket az agyunk valahol mélyen ?riz. Tudatosság ide, vagy oda, kimegyek a piacra, eszem egy hekket, mert annak csak ott és csak úgy "olyan" az íze. Strandolok, és veszek egy fagyit, kukoricát, mert hiába van nálam odacsomagolva a sonkás zsömi, a müzli szelet, az nem olyan. Szerintem inkább szóljon a nyaralás, az az egy-két hét a lazításról, persze azért kontrollal, de ne sírjon egész délel?tt a gyerekem a pancsolás helyett, mert a szomszéd pokrócon ül? család minden tagja kukoricát ehet (amir?l tudom, hogy tegnapi, de már az illata is csábít), csak neki nem szabad.... Én nem vagyok sovány. Én nem vagyok bio. Én szeretek élni, finomakat enni, kényeztetni a családomat, a férjem vékony, a kislányom ritmikus gimnasztikára jár, de a sör és a fagyi AZ A NYARALÁS RÉSZE, és kizártnak tartom, hogy a fogyókúrám egy hét alatt kárba vész. S?t, inkább boldogan, kipihenten látok neki újra a gyümölcsidényben a fogyókúrának már itthon!

Bodon Judit dietetikus

Kedves Kriszti! Köszönöm az észrevételt! A cikkben megfogalmazott javaslatok azoknak próbálnak segítséget nyújtani, akik éppen a testsúlycsökkent? étrendjük közepén vannak, hogy hogyan kerülhet? el a visszaesés, milyen gyakorlati módszerek segítenek nekik abban, hogy megtartsák az étrendjüket, az elért eredményeket. Nem volt célom, hogy megvonjam olvasóimtól a strand-ételek örömeit :), az azonban tény, hogy egy 1-2 hetes vízparti nyaralás odafigyelés nélkül visszacsempészheti a nehezen leadott kilókat. Ha elmegyek nyaralni a Balatonra, én is eszem lángost (bár én natúr, fokhagymásan szeretem), én is eszem fagyit és én is eszem sült hekket - igaz, leginkább a már bevált, kedvenc családi helyeken és igaz, hogy nem mindennap és igaz, hogy emellett f?zök is a szálláson mindennap - egészségvédelmi, min?ségi és anyagi okokból is. Na meg persze azért is, mert szeretek f?zni. :) De én sem tagadom meg a gyerekeimt?l a kürtöskalácsot vagy a férjemt?l a sört. :) Ennyire nem vagyok vaskalapos. :)

Törölt felhasználó

Kedves Judit! Nem tartalak vaskalaposnak! Gyakran olvasom a cikkeidet. Amiket írtál, azok számunkra nem minden esetben betarthatóak! Ezzel sem sérteni, sem bántani nem akartalak. :) Találkoztam már ezen a felületen olyan receptekkel, amiket nem hogy elkészíteni, de megenni sem lehetett, de mégis itt fent van, olyan, amilyen, mert nem vagyunk egyformák, de azért megfér a többi között, ugye? Mint a vélemény.... A fogyókúrázók részére remek ötleteket adtál, én ehhez, mint laikus, csak a tapasztalataimat tettem hozzá. Én is f?zök a nyaraláskor, remek lecsókat, natúr szeleteket, reggel bepácolt, este kisütött dolgokat tálalok, gyakran anyagi megfontolásból is, és úgy érzem, ha néha megjutalmazod magad a strandon a fogyókúráért, akkor b?nt nem követsz el, viszont TE jobban érzed magadat. Hozzászólásommal csak ezt akartam jelezni. További szép napot kívánok!

Bodon Judit dietetikus

Kedves Kriszti! Nem gondolom, hogy ne lenne helye a hozzászólásodnak, s?t! Az alkalmi jutalmazás nálam is belefér a fogyókúrába, de azért ahhoz is fegyelem kell, hogy valóban alkalmi legyen.:) Neked is szép napot és jó nyarat!

Címlapról ajánljuk

További cikkek