Étrendtippek fogszuvasodás ellen

Helyes kisfiú fekete fogakkal. Ismerős a kép, ugye? Fontos tudatosítani a szülőkben és a gyerekekben is, hogy a tejfogak ápolása kibújásuktól kezdve rendkívül fontos feladat!

A fogszuvasodás már egészen kis gyermekként gondot okozhat, az esztétikai probléma mellett fájdalom kísérheti és ronthatja a rágás minőségét és így az ételek emészthetőségét is. Ha ismert a családban a fogszuvasodásra való hajlam, akkor fokozottan figyeljünk kisgyermekünk fogainak ápolására. Tisztítsuk a tejfogakat rendszeresen, látogassuk évente a fogorvost, tanítsuk meg gyermekünknek a fogápolás csínját-bínját.

  • Ne itassuk gyermekünket rendszeresen cukrozott gyümölcslevekkel, teával, üdítővel, a fő ital gyermekkorbanis a víz legyen.
  • Kerüljük a cukorkákat, nyalókát, csokoládét a napi étrendben, legyenek a különleges alkalmak részei.
  • Ne adjunk reggelire, uzsonnára tejdesszerteket, csokiszeleteket, cukrozott süteményeket, válasszuk inkább a friss szendvicseket, gyümölcsöket, joghurtokat, ez utóbbiakat lehetőleg natúr változatban.
  • A reggeli gabonapelyheknél kerüljük a magas hozzáadott cukortartalmúakat, keverjük inkább ki gyermekünk müzlijét magunk, a tálalásnál ne adjunk hozzá cukrot, édesítsük inkább gyümölccsel, gyümölcspürével.
  • Kisdedeknél ne pépesítsük az ételeket szükségtelenül hosszú ideig, a rágás erősíti a fogakat, az arc- és száj körüli izmokat, segíti az ételek emésztését.

A fentiek mellett ne feledkezzünk meg a rendszeres fogmosásról sem!

6 tipp, mielőtt orvoshoz vinnéd gyermeked

Salátafaló gyerekek

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.

Stuth-Nagy Niki

További cikkek