3 módszer, hogy koffein nélkül is felébredj

Hogy hozzájuss egy kis extra energiához, nem feltétlenül kell rögtön a kávéért vagy az energiaitalért nyúlnod, sőt. Mutatunk pár trükköt, amivel koffein nélkül is felébredhetsz.

Biztosan te is érezted már azt munka közben, hogy akár ülve is el tudnál aludni. Ilyenkor általában az ember azonnal egy bögre kávéért nyúl, pedig nem feltétlenül ez a legjobb megoldás. Próbálj ki pár alternatívát a koffein helyett, amelyek lehetséges, hogy még jobbak is, mint a kis fekete.

3 módszer, hogy koffein nélkül is felébredj

Élénkítő mentatea

Érdemes lehet a megszokott koffein helyett egy jó gyógyteára szavazni. A mentateának élénkítő, frissítő és koncentrációt javító hatása is van. A mentaillat meggyorsítja agyunk aktivitását, és felpörgeti a vérkeringésünket, amitől gyorsan fel is ébredünk.

Továbbá azért is érdemes fogyasztani, mert a mentateával megelőzhetőek lehetnek az emlékezetvesztéssel kapcsolatos betegségek is, sőt, az emésztésre is kiváló.

Sok-sok folyadék

Igaz, ez nem azonnal nyújt segítséget, de hosszútávú megoldásnak tökéletes. Fontos, hogy folyamatosan elegendő folyadékot vigyünk be a szervezetünkbe, hiszen ha dehidratáltak vagyunk, akkor sokkal fáradékonyabbakká válunk.

Már több tanulmány is bebizonyította, hogy a dehidratáltság összefüggésben áll a rossz közérzettel, fáradtságérzettel és csökkent figyelemmel. Ha nem iszunk elég vizet, a testünk nem tud olyan hatékonyan alkalmazkodni, sokkal több energiát veszítünk, és fáradtabbak leszünk.

Irány a levegő!

Ahelyett, hogy kimennél a konyhába egy bögre kávéért, sétálj egyet a friss levegőn. A Journal of Environmental Psychology című orvosi szaklapban megjelent tanulmány szerint már 20 perc a szabad levegőn felpörgeti az embert. A környezetváltozás jó hatással van a testedre, és a lelkedet is feltölti. Ha nincs lehetőséged kimenni a szabadba napközben, akkor csinálj egy nagy szellőztetést a szobában.

Forrásunk volt.


Még több a koffeinről:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

8 krumplis ragu, ami nyáron sem terheli a gyomrot

A burgonya elsősorban úgy él a fejünkben, mint egy szénhidrátdús, elnehezítve laktató alapanyag, pedig belőle is főzhetünk olyan ragukat, egytálételeket, amelyek könnyedebbek. Például az alábbi krumplis ragukat.