Teljesen eltűnik egy termék az ALDI kínálatából

Hamarosan végleg leszámol az ALDI egy feleslegesnek ítélt, egyszer használatos műanyagtermékkel. Az üzletlánc a jövőben nemzetközi szinten válik meg több mint 70 millió darab szívószáltól.

Egyre inkább tűnnek el az egyszer használatos műanyagok a nagy hipermarketek polcairól. Legutóbb az ALDI jelentette be, hogy hamarosan végleg megválik az üdítőikhez mellékelt szívószálaktól, ezzel évente több mint 70 millió darab szívószálnak int búcsút - derül ki a Napi.hu cikkéből.

A közel 100 tonna egyszer használatos műanyag megspórolásával az üzletlánc ismét fontos lépést tesz a műanyag-csomagolás elleni küzdelemben. A műanyagszívószálak nem tűnnek el az üdítők kínálatából, csak átalakulnak: a jövőben olyan papírszívószálakat alkalmaznak majd az üdítőknél, amelyek FSC-tanúsítvánnyal is rendelkeznek, azaz fenntartható és felelős erdőgazdálkodásból származnak.

A boltlánc célja, hogy 2025-re a jelenlegi szint felére csökkenjen a felhasznált műanyag-csomagolások mértéke. Az előrejelzések szerint 4 éven belül az összes termékük újrafelhasználható vagy újrahasznosítható csomagolásban kerül majd forgalomba, az ALDI szerint pedig a vásárlók is egyre inkább szeretnének környezetbarát termékeket látni a boltok polcain.

Az ALDI idén húsvét alkalmával több termékének csomagolását újította meg, ezzel 2 millió darab, és összesen 29 tonna műanyagtól szabadította meg a termékeket.

A Napi.hu információ szerint egyre több áruházlánc dolgozik azon, hogy kevesebb műanyagot termeljen: az IKEA már 2020-ban kivont kínálatából minden olyan terméket, amely egyszer használatos műanyagból készült. A Tesco walesi és angliai üzleteiben például már a chipses zacskókat, az állateledel-csomagolásokat és a kenyerek csomagolásait is le lehet adni a gyűjtőpontokon. A Tesco külön hálózatot hoz létre annak érdekében, hogy a jövőben a puha műanyagok újrahasznosíthatóak legyenek.


Ezek az újrahasznosítással kapcsolatos cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek