5 hiba, amit ne kövess el főzés közben

Sokszor talán észre sem veszed, de egy csomó olyan szokás berögzül, melyek fölösleges kalóriákkal dobják meg a készülő ételt: küszöböld ki őket!

Talán nem meglepő, az éttermi kaják tele vannak instant hozzávalókkal, valamint kalóriákkal, teljesen kézenfekvő megoldásnak tűnik tehát, ha végre átállunk az otthoni főzésre - írja a fitnea.com blog. Ugyanakkor rizikófaktorok ebben az esetben is adódnak, mert hajlamosak lehetünk nagystílűen adagolni az alapanyagokat, arra gondolván, hogy ne vonjuk meg magunktól a jót. Éppen ezért észrevétlenül kúszhatnak fel a kilók, most öt olyan helyzetre hívjuk fel a figyelmedet, melyekre jó odafigyelni.

1 . Túl sok zsiradékot használsz

Mindannyiunkkal megesik, hogy nagyobb adag löttyen az olajosüvegből vagy bőkezűen adagoljuk a vajat, a zsírt: tudtad, hogy egy teáskanál olívaolaj akár 125 kalóriával is megdobhatja az ebédedet? Zöldségek esetében próbálkozz a gőzzel, érdemes kifejezetten ilyen készüléket vásárolni, majd csak ezután nekiállni a sütésnek.

2. Szemmértékkel adagolsz

Sokan este, egy fárasztó munkanap után hazaesve nem állnak neki a hozzávalókat méricskélni, szemmértékkel jelölik ki maguknak az elegendőnek ítélt mennyiséget, szinte minden esetben jóval többet porciózva, mint amennyit gondolnak: érdemes kis mérőtálkákat rendszeresíteni az ilyen esetekre.

3. Ragaszkodsz a recepthez

Nem jó túlságosan ragaszkodni a leírásokhoz: persze 25 deka liszt helyett semmiképp se használj 10-et, de egy csomó metódust ki lehet váltani saját ötletekkel: például ha két deci tejfölről szól a leírás, váltsd ki a felét vagy a negyedét joghurttal. Ezen is kalóriát spórolsz.

4. Főzés közben csipegetsz

Nem egyszerű megállni, hogy főzés közben ne csipegess bele mindenbe egy kicsit, főleg, ha farkaséhesen kóvályogsz a konyhában: egy kis csipet ebből vagy abból, "ez még senkinek nem ártott meg" - gondolod. Ha nagyon nem bírod már, igyál szénsavas vizet vagy rágózz, de ha elcsábultál és csipegettél, akkor szedj egy kicsivel kevesebbet a tányérodra tálaláskor.

5. Csak egy kis maradék

Mindannyian ismerjük azt az érzést, hogy a vacsora nagyon finom volt, elégedettek vagyunk, de simán tudnánk még enni. Erre mondják ugye, hogy “csak a szemed kívánja”. Tény, még egy fél adag tésztára valószínűleg már semmi szükségünk, ebben az esetben csak egy opció marad: menekülj, azaz távolítsd el a maradékokat a horizontról.

Hozzászólások

Törölt felhasználó

Anyósom is szemmértékkel adja a hozzávalókat, de tisztes kora, meg óriási tapasztalata, megengedheti! Nagyon finom és könny? keltésztákat süt, a család minden tagja elismeréssel szól, ha eszik bel?le.

Törölt felhasználó

Ezek inkább diétás alapigazságok sem mint f?zési hibák. No offense.

Törölt felhasználó

"menekülj, azaz távolítsd el a maradékokat a horizontról." ez jó. :D sovány létemre megfogadom ezt a tanácsot, hiszen itt az egészségr?l is szó van, hiszen ha túl sokat eszel, "kipukkadásig", az energia az emésztésre koncentrálódik, és nem lesz energiád másra. Gondolom ezt már sokszor érezte mindenki. :)

Manna70

Csalóka a cím, ezek nem hibák, de f?leg nem f?zési hibák. Ide kattintottam, de nem azt kaptam amit vártam, viszont lehet, hogy aki diétázik elsikkad a cikk felett.

Törölt felhasználó

Biztos, hogy egy teáskanál olívaolaj 125 kalória? A többit el?ttem elmondtátok.

Mancus

Szerintem a cikk címe nem szerencsés, ezek f?zési praktikák. Én pl. nem szeretek méricskélni, sok év tapasztalatával már szemmel is tudom mennyi az annyi. Ha elrontok valamit, általában sikerül bel?le jól kijönni, gyakran ebb?l (is) születnek az új receptek. A tökéletes recept is lehet még tökéletesebb, ha nem ragaszkodunk szigorúan a bet?khöz, számokhoz. Persze nem mindenki egyforma, aki szereti pontosan kimérni a hozzávalókat azzal sincs gond, a lényeg a végeredmény.

Törölt felhasználó

Ez a cikk tényleg nem arról szól, mint amit a címe ígér! És egyébként, ha elmenekülnék a maradékok el?l, akkor ki pakolna el? :) Az viszont tény, hogy a jó munkához pontos adatok kellenek! :)

Címlapról ajánljuk

További cikkek