Vádligörcs ellen magnézium!

Gyakran görcsöl a lábad? Fáj a fejed? Van rá megoldás - turbózd fel egy kicsit a magnéziumbeviteled!

A magnézium, hasonlóan a többi ásványi anyaghoz, nélkülözhetetlen a szervezetünk számára. Szerepet játszik:

  • a szervezet anyagcseréjében,

  • izmaink összehúzódásában,

  • a csontok fejlődésében,

  • a fehérje- és DNS-szintézisben,

  • az enzimaktiválásban.

Napi ajánlott mennyisége gyermekeknek 80–240 mg, felnőtteknek 350–375 mg, várandós, szoptató édesanyáknak 350–400 mg*.

Elsődleges forrásai a teljes kiőrlésű gabonák és az azokból készült termékek (például lisztek, korpa, pelyhek, kenyérfélék), egyes zöldségek (spenót, sóska, cékla), a banán, a hüvelyesek (szárazbab, szójabab, lencse), a dió, a mandula, az olajos magvak (tökmag, napraforgómag), a mák. Ezeket rendszeresen fogyasztva és a kiegyensúlyozott étrendbe illesztve a magnéziumhiányból adódó állapotok, tünetek elkerülhetőek.

Címlapról ajánljuk

5 étel, ami negatív hatással van a libidóra

Azt szinte mindenki betéve fújja, hogy melyek azok az ételek, amelyek fokozzák a szexuális vágyat, azaz afrodiziákumként szolgálnak – klasszikusan ilyen például az osztriga, valamint a vörösbor is. Arról viszont már sokkal kevesebb szó esik, hogy mely ételek képesek rombolóan hatni a libidóra.

Nosalty

További cikkek