Ez a magyar lekvár a japán Michelin-csillagos éttermek kedvence

A magyar szilvalekvár egy méltán híres készítmény. A sűrűre főzött, cukormentes, szinte fekete finomság ugyan borsos áron kapható, mégis megéri fizetni a minőségért. Mi magyarok is nagyon szeretjük, azonban a híre most a világ másik felére is elért: beleszerettek Japánban.

Ha valaki szilvalekvárt keres a boltban, általában két különböző fajtával találkozhat. Az olcsó, tömeggyártott, cukros és zselésítővel sűrített verzióval, és a hagyományos, cukor nélkül sűrűre főzött lekvárral. Nem is kérdés, hogy az igazi szilvalekvár az utóbbi kategóriában található. És úgy tűnik, ezt nemcsak kis hazánkban ismerték fel, hanem a világ más részein is, például Japánban.

Ez a magyar lekvár a japán Michelin-csillagos éttermek kedvence

Átmentett hagyományok

Egészen pontosan a jánkmajtisi Agricolae Kft. gyártja azokat a magyar szilvalekvárokat, amelyek feltűnést okoztak Ázsiában. A cég értékesítési munkatársa egy interjú keretében többek között azt is megosztotta a HVG-vel, miért változik minden évben a szilva befőzésének ideje, miért éri meg minőségi lekvárt venni, és hogyan jutott el az ő termékük Japánig.

A szilvából elsősorban befőtt és lekvár készül, ilyen sorrendben. Az mindig az adott év időjárásától függ, hogy ez a két folyamat mikor megy végbe. A lekvár régebben is meghatározó terméke volt ennek a térségnek, azóta azonban történt néhány változás.

Persze csak az előállítás iparosodott, az íz és a minőség megmaradt. Cukor még most sem kerül a szilvához.

Itthon is egyre jobban kell a jó lekvár

Ugyan a magyar piacon egyelőre döcög a minőségi szilvalekvár árusítása, a cég alapító-tulajdonosa szerint egyre javul ez a tendencia.

Az elmúlt néhány évben már látni, hogy egyre tudatosabbak a vásárlók. Értik és érzik, hogy mitől jobb egyik vagy másik termék. Hogy miért jobb az, ami igenis drágább, mint 200 forint, ám nincs tele keményítővel meg színezékkel.

Felfigyeltek a minőségre

De talán pont a nehezebb itthoni indulás miatt is kezdtek el a nemzetközi piacon is lehetőségeket keresni. A szatmári szilvalekvár először 2019-ben mutatkozott be Tokióban, egy kiállításon, ahol egy frissen nyílt japán étterem- és kávézólánc svájci szakácsa teljesen odavolt a magyar termékért.

Ma már japán Michelin-csillagos éttermekben is találkozhatunk a hazai finomsággal, ilyen nagy utat tett meg a szilva. A japán siker után thai cégek is érdeklődni kezdtek a termék után, és a szatmári termelők Dubaiból is kaptak megkereséseket. A magyar szilvalekvár így nemcsak itthon hódíthat majd, hanem a Föld különböző pontjain is.

Forrásunk volt.


Magyar büszkeségek világszerte:

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

További cikkek