A legelső márkanagykövet: Törley József

Törley József egy személyben egyesítette a kiváló üzletember, a csalafinta marketinges és a leleményes vállalkozó archetípusát. 

Már tanulmányai során kapcsolatba került Teophil Roederer reimsi pezsgőgyárossal, akinél megtanulta a pezsgőgyártás fortélyait. Érdekesség, hogy első gyárát Reimsben alapította. Később egy alapbor beszerző körúton felfedezte a mai Etyek-Budai borvidék területét, ahol pezsgőgyártási szempontból már akkor is kiváló minőségű borok készültek. Budafokon kezdte meg működését 1882-ben a Törley József és Társa cég.

Törley igen hamar nagy hírnévre tett szert, amit nem csak a kiváló pezsgőjének köszönhetett. Elsők között ismerte fel a reklám fontosságát. Teherautói folyamatosan szelték az utakat, ezért az elsők között látta el cége nevével, valamint emblémájával ezeket a járműveket, így teremtve meg az első reklámhordozókat az országban. Pezsgőinek plakátjait, számolócéduláit a korszak legnagyobb grafikus-művészeivel terveztette meg.

Kiváló marketingfogással reagált arra is, hogy több hazai vendéglátóhelyen nem lehetett Törley pezsgőt kapni. A legenda szerint kisebb beépített társaságokat küldött ezekre a helyekre, akiknek csak annyi dolguk volt, hogy a márka termékeit kérjék a vendéglátóstól. Márpedig valamirevaló tulajdonos mindig a vendég kedvében jár, ezért szép lassan ezek a helyek is elkezdték Törley József pezsgőit árusítani.

Törley minőség iránti elkötelezettségét mi sem mutatja jobban, mint egyik jelmondata:

„Tökéletlen portékát nem akarok adni a renomé miatt.”

Törley Tipp:Hány buborék van egy palackban?

Ne kísérletezzen a megszámolásával, mert tudósok kísérletei és számításai szerint akár 49-250 millió buborék is lehet egy átlagos palack pezsgőben.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek