Ezekre a termékekre költöttünk százmilliókat a tavalyi évben

Hasít az ARCMASZK és a NÖVÉNYI JOGHURT a vásárlók között. Ez a két termék produkálta a legnagyobb értékbeli növekedést, jóval többet veszünk belőlük, mint korábban.

Az öt legnagyobb mértékű értékbeli növekedést mutató vegyiáru- és élelmiszerkategória összforgalma 2016. decembere és 2017 novembere között közel 30 milliárd forintot tett ki, ahol 108%-os értékbeli növekedéssel a vegyi áruk között vezet az arcmaszk, míg az élelmiszerekből, 33%-os bővüléssel, a növényi joghurt lett aranyérmes - derül ki a Nielsenlegfrissebb, 80 vegyiáru- és 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

Top 5 értékben bővülő élelmiszerkategória

Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak. A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr ízvilágú növényi joghurt.

„Nagyot ment” a croissant kategória is: a csomagolt péksütemény értékben is kétszámjegyű (24%) növekedést generált, így forgalma megközelíti az ötmilliárd forintot 2016. decembere és 2017 novembere között. Harminchárom millió darab fogyott belőlük, és a kategória minden értékesítési csatornában bővült. Népszerűek a gyártói és a sajátmárkás termékek is; ízek tekintetében vezet a kakaós és a kakaós-vaníliás.

Ha már édes ízek: értékben a drazsé és darabcsoki kategória bővült átlagon felül: 16 százalékos növekedést követően 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított a vizsgált időszakban, ami közel 50 millió csomagot jelent.

A negyedik helyre egy alkoholos kategória került: a gin éves forgalma értékben 15 százalékkal nőtt, így eladása megközelíti a 800 millió forintot és a negyedmillió palackot.

A lista ötödik helyére a mélyhűtött pizza került: hétmilliárd forintot meghaladó értékbeli teljesítménye mögött 15 százalékos bővülés áll. A vizsgált időszakban 17 millió darab fogyott belőle. A magyarok jellemzően hipermarketekben és diszkontokban vásárolnak mélyhűtött pizzát, a gyártói és kereskedelmi márkák egyaránt népszerűek.

„A magyarok jellemzően a hagyományos ízesítésű mélyhűtött pizza mellett teszik le a voksukat, így dominál a sonkás és szalámis feltétes pizza” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Emellett népszerűek a margherita és a négysajtos ízek is.”

Értékben feltörekvő vegyiárukategóriák

Az értékben legjobban növekvő top öt kategória élén az arcmaszkok állnak, melyek értékben 750 millió forintos forgalmat generáltak. Darabszámban is kiugró a kategória iránti kereslet, hiszen közel kétmillió darab fogyott belőlük, ez 66 százalékos növekedést takar.

Értékben 44 százalékos forgalomnövekedéssel a második helyre a kényelmi talpbetétek kapaszkodtak fel, melyekből egymilliárd forint értékben közel 850 ezer darab fogyott a vizsgált időszakban.

Harmadik helyen végzett a háztartási törlőkendő közel kétmilliárd forintosforgalmával: értékben mintegy harmadával (31%) bővült, míg darabszámot tekintve 32 százalékkal több fogyott belőlük, közel négymillió csomag.

Értékben megugrott még a bútorápoló kendők iránti kereslet is: forgalma a negyedével (25%-kal) nőtt, így a vizsgált időszakban 15 millió forintos forgalmat tudhat magáénak a kategória. Értékben szintén 25 százalékkal bővült a vibrációs gyűrűk forgalma: 70 millió forint értékben harmincezer darab kelt el belőlük, ami ötödével több darabszámot jelent.

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

Új séf váltja Széll Tamást a Lidl Konyhában

Lezárult egy meghatározó korszak a Lidl Konyhában, mivel 10 év után a Michelin Young Chef díjas Mizsei Jani, a MÁK séfje váltja Széll Tamás, Michelin-csillagos séfet. Ezenfelül pedig komoly változások mentek végbe a vállalat nagyköveti csapatában is.

Nosalty

További cikkek