Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ez a technika segíthet gyorsabban elaludni - ezt ajánlják az orvosok, ha te is sokáig forgolódsz

Ha mindig is irigyelted azokat, akik azonnal elalszanak, ha leteszik a fejüket a párnára, akkor próbáld ki ezt a légzési technikát.

Egy 2016-ban készített hazai kutatás kimutatta, hogy átlagosan az emberek 13 százaléka alváshiányos – globálisan ez az arány már 33 százalékra rúg. Az alváshiány persze lehet enyhébb vagy súlyosabb is, de mindkét helyzet nagy mértékben befolyásolhatja a napi teljesítményünket és egészségünket is. A hosszú távú alváshiánynak ugyanis nagyon komoly következményei lehetnek.

Vannak olyan szerencsés emberek, akik nagyjából két perc alatt el tudnak aludni – amint lerakják a párnára a fejüket, már ki is dőltek. Ha te nem tartozol ezek közé, mégis szeretnél gyorsabban elaludni, akkor orvosok szerint érdemes kipróbálnod az úgynevezett 4-6-7 légzőtechnikát. Ennek a módszernek a lényege, hogy lelassítsa a szívverésedet, ezzel jelezve a testednek, hogy itt az ideje elaludni. (Az alvási fázishoz egy átlagembernek nagyjából 60-as pulzus alá kell mennie, a normál ébrenléti pulzus 60-80 között mozog.) A 4-6-7 módszer nagyon egyszerű: a lényege annyi, hogy 4 másodpercig szívd be a levegőt, tartsd benn 6-ig, majd fújd ki 7 másodpercen keresztül. Orvosok szerint ha ezt néhányszor megismétled, lelassíthatod annyira a szívverésedet, hogy elálmosodj: perceken belül működnie kell a módszernek.

Hiába irigyeljük egyébként azokat, akik nagyon gyorsan elalszanak, általában ez sem csak annak a jele, hogy jó az alvókájuk: akár kialvatlanságra is utalhat, ha az ember pár percen belül képes minden probléma nélkül elaludni. A normális időintervallum valahol 10 és 20 perc között van, ha ennél gyorsabban megy valakinek, az vagy nagyon szerencsés génekkel rendelkezik, vagy nem alszik eleget.

Ezeket olvastad már?

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!