7 márkalogó, aminek nagyon furcsa jelentése van

Te is elgondolkodtál már azon, miért egy kétuszonyú sellő a Starbucks logója, vagy miért van rajta az 57-es szám a Heinz Ketchup címkéjén? Íme néhány érdekesség, amit nem tudtál a márkajelzésekről.

A különböző márkalogók nemcsak azért pompáznak feltűnő színekben, hogy felhívják magukra a fogyasztók figyelmét, egy-egy jel külön jelentéssel, szimbolikával is bír. Íme néhány érdekesség, amit eddig nem tudtál a márkajelzésekről.

1. Burger King

A Burger King piros felirata két szaftos húspogácsát szimbolizál, amely természetesen a hamburgerlánc puha zsemléi között helyezkedik el. Az alapszínekből álló logó közepén nem véletlenül piros a felirat, a piros szín ugyanis bizonyítottan arra buzdítja az embereket, hogy térjenek be a helyre.

2. Toblerone

A Toblerone édességgyártó céget a svájci Bernben alapították, a város pedig híres a medvékről. A legenda szerint Bern, mint városnév is a medve szóból ered. Ha jobban megnézed, a cég hegyi logójában is felfedezhetsz egy kis medvét.

3. Twix

A Twix 'I'-betűjének pontján két apró csíkot fedezhetsz fel, melyek a csoki jobb- és baloldali szeletére utalnak. A Twix szó is az angol twin, vagyis iker szóból ered, hiszen mindenki tudja, hogy a két szelet között nincsen különbség: egyik finomabb, mint a másik.

4. Orbit

Ha jól megnézed, az Orbit 'O' betűje két színből, sötét- illetve világoskékből áll össze. Ez a két szín a nappalt illetve az éjszakát szimbolizálja.

5. Heinz

A Heinz ketchup üvegén szerepel az "57 varieties" vagyis "57 variáció" felirat, ám hiába nézzük meg a márka termékkínálatát, az aligha áll 57 különböző termékből. A magyarázat: a Heinz alapítójának, Henry John Heinznek szerencseszáma az 5-ös, feleségéé pedig a 7-es volt.

6. Subway

A híres szendvicsező neve már önmagában is a földalatti közlekedésre, vagyis a metrózásra utal, a feliraton található két nyíl pedig a metró bejárata valamint kijárata felé mutat.

7. Starbucks

Mivel a Starbucks egy tengeri élőlényről kapta a nevét, az eredeti Starbucks-logót úgy tervezték, hogy a tenger csábító képét tükrözze. A kávézó egyik régi kreatív munkatársa addig kutakodott elfeledett tengeri archívumok között, amíg meg nem találta a 16. századi skandináv fametszetről származó szirén képét.

A Starbucks azt szeretné, ha a zöld dizájnra, a hosszú, hullámos hajra, a természet és az egészség jelenlétére összpontosítanánk. Nem kell látnunk a "Starbucks Coffee" feliratot ahhoz, hogy tudjuk, egy kiváló csésze kávé lesz a jutalmunk a sellő nyugodtságot árasztó, Mona Lisa-szerű mosolyával karöltve. Tehát nem, a régi mendemondákkal ellentétben a kétfarkú sellőnek semmi köze nincsen a felnőttfilmezéshez.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

További cikkek