Bizarr kamugyógymódokat reklámoz Gwyneth Paltrow és cége

Több, mint aggasztó, amit az Oscar-díjas amerikai színésznő művel. Kamuterápiák sorát ígéri a vásárlóinak. A legelszomorítóbb pedig az, hogy sokan bedőlnek neki.

Gwyneth Paltrow mostanság nem a filmjei miatt szerepel sokat a sajtóban, hanem életmód-vállalkozása, a Goop miatt, amely minden tudományos alapot nélkülözve kínál csodatermékeket a vásárlóinak. A cég 2018-ban ugyan vállalta, hogy az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerengedélyeztetési Hivatal jóváhagyása nélkül nem tesz egészségre vonatkozó állításokat a termékeiről, ennek ellenére jó néhány olyan árucikk van most is a webshop oldalán, amiről sületlenséget írnak.

A TruthinAdvertising.org (TINA) reklámfigyelő cég szúrta ki, hogy a Gwyneth Paltrow cége nem hagyott fel a rossz gyakorlattal, és áltudományos szöveggel próbál meg eladni különféle termékeket – például illatgyertyákat. A szervezet pert is indított a Goop ellen, amely szerintük megtévesztő módon állítja, hogy egyes termékeik az egészségre jótékony hatást gyakorolnak.

Ez is érdekelhet!

Szépség bármi áron: halálos és fura szépségápolási trendek

Az intimtojás esete

Külön kiemelik például a„Yoni” tojás esetét, mely az oldal szerint segít a nőknek a vizelet visszatartásában, és egyensúlyba hozza a hormonokat. (Ezen hirdetés miatt korábban 145 ezer dolláros büntetést kellett fizetnie a cégnek). Ezt az állítást azonban semmi sem igazolta, ahogy azt sem, hogy a webáruházban most is fellelhető egyik parfüm tényleg segít-e a negatív energiák elűzésében, így jó lehet a szorongás, a depresszió és az OCD ellen. Emellett Gwyneth Paltrow cége egy csomó méregtelenítő szert is próbál rásózni a vásárlóira, sajnos sikeresen. A Goop azt állítja, nem téveszti meg az embereket, megalapozottan állítják róluk azt, amit.

A Netflix is ráharapott

Sokan bedőlnek a hollywoodi sztár termékeinek, de ami még ennél is meglepőbb, hogy a Netflix nemrégiben hatrészes sorozatot készített a Goop életmódkísérleteiről. A streaming szolgáltató azt állítja, a sorozat nem egészségügyi, orvosi tanácsadás, amire a főcímben is utalnak, hanem az emberek szórakoztatásául szolgál. Az egész műsor azonban inkább tűnik egyfajta PR-fogásnak Gwyneth Paltrow és a Goop részéről. A sorozatban feltűnik hallottakkal kommunikáló médium, és kiderül az is, miért jó hideg vízzel zuhanyozni.

Az áltudományos terápiákat természetesen az Oscar-díjas színésznő főszereplésével próbálják meg eladni, ami egészen elképesztő:

Ezeket olvastad már?

via Insider, BBC

Címlapról ajánljuk

További cikkek