Süss nyugodtabb lelkiismerettel!

Igenis lehetnek finomak azok az ételek, amelyek nem bő zsiradékban sülnek, nem fehér liszttel készülnek, és nincsenek tele cukorral!

Nem akarjuk megváltani a világot, azt is tudjuk, hogy nem mi találtuk fel a spanyol viaszt. Ez a cikk mindössze azért íródott, mert nem árt, ha néha-néha felhívják a figyelmünket arra, hogy igenis számít a kicsi is, és egy-egy apró lemondással vagy változtatással is készülhetnek finom, és kevésbé káros vagy hízlaló ételek.

Zsír

Ha egy recept egy adott mennyiségű vajat vagy olajat ír elő, néha érdemes utánanézni, milyen kevésbé zsírosabb alapanyagokkal helyettesíthetjük. Például ha ennek az adott zsiradékmennyiségnek felét almapürére, tökre, avokádóra vagy más zöldség- illetve gyümölcspürére cseréljük, máris tettünk valamit az egészségesebb út felé. Ki tudja, még az is lehet, hogy százszor finomabb lesz a végeredmény. Legyünk kreatívak, és kísérletezzünk!
Bundázott tökrudacskák sütőben recept

Ha a sütiknél és pékáruknál még le is mondanánk a zsiradék felének cseréjéről, de a rántott ételekről nem szívesen, ne is tegyük! Épp csak annyit módosítsunk, hogy ne bő olajban, hanem sütőben készítsük. Emellett ne feledkezzünk meg a szuper sütőzacskókról sem, amikben plusz zsír hozzáadása nélkül is roppant finom hús- és zöldségételeket készíthetünk.

Fehérliszt

Egy ismertebb trükk, amit jó néhány háziasszony elsajátított már, ha az adott mennyiségű fehérliszt felét cseréljük teljes kiőrlésűre, mandula- vagy más egyéb nem finomított lisztre.

Cukor

Nem is olyan nehéz dolog lemondani a finomított cukorról. Persze nem végleg, és nem is mindegyikről, de ha lehet, használjunk helyette inkább mézet, juharszirupot vagy egyéb alternatív édesítőt.

Tej

A kicsi is számít! Próbáljunk nem a legzsírosabb tejek közül választani a boltban. Sőt, ha tehetjük, használjuk bátran sütéshez mandula- vagy rizstejet. Azonban itt is nagyon fontos, hogy kísérletezzük ki magunk, milyen receptekhez válnak be ezek az alapanyagok, és melyekhez kevésbé.

Hozzászólások

Törölt felhasználó

Szerintem ez a cikk több helyen sem stimmel és kifogásolható. Ami nekem nagyon szúrta a szemem. Az el?ször a zsiradékos bekezdés....ha egy recept adott mennyiség? liszthez, adott mennyiség? zsiradékot ír el?, azt valószín?leg okkal teszi, és a zsiradéknak nem helyettesít?je az avokádó vagy a tök. A másik ami nagyon zavart az a "tejes" bekezdés, ha valaki fogyni akar az ne a tejen spórolja a kalóriákat meg a zsiradékot....aki szereti a tejet és szeret egészséges és finoman táplálkozni tudja hogy a 2,8% alatti tejek olyanok mint a színezett víz, ízetlen állagtalan folyadék. Laktózérzékenyként pedig tudom, hogy sem árban, sem felhasználásban, sem ízben nem helyettesíti a mandula-, rizstej a tehén tejet. Én nyugodt lelkiismerettel sütök úgy is ha belerakom kell? mennyiség? vajat, tejet, cukrot a sütibe. A titok az, hogy mikor és mennyit eszünk bel?le, nem az hogy milyen oda nem ill? alapanyaggal pótoljuk azt ami a cikk szerint "hizlal" vagy "egészségtelen".

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.