Piqniq Budapest x Nosalty: Teltház előtt beszélgettünk a gasztrotartalom-gyártásról

Most először támogatóként is jelen volt a Nosalty a Piqniq Budapest rendezvényén, ahol a tartalomgyártásnak a gasztronómia területén betöltött szerepéről beszélgettünk.

Média és újságírás a gasztronómia területén című kerekasztal-beszélgetés

A Piqniq Budapest mostanra biztos ponttá vált a fővárosi gasztroszcénában, mint rendezvénysorozat, ahová vállalkozók, marketingesek és újságírók egyaránt hazajárnak. Közösséget teremtenek a szó legősibb értelmében, ahol a jelenlévők egyszerre tanulnak egymástól és érzik egyenrangúnak magukat a többiekkel. A gasztronómia iránti szeretet a Horizont art deco tereiben nemcsak egy cifra frázis, hanem a szervező és a vendég közös szenvedélye, mestersége, mindennapi kenyere.

Az eseményről készítettünk egy rövid összefoglaló videót is, nézzétek:

Az este Forgács Attila gasztropszichológus szórakoztató előadásával kezdődött, aki az étel médiában betöltött szerepéről és üzenetéről mesélt. Dr.Guld Ádám médiakutató ezzel szemben kultúrtörténeti keretbe foglalta a gasztronómia mindenkori médiaszerepét, így bemutatva, milyen fejlődésen esett át az étkezés és az evésélmény egymással való, mediálisan közvetített megosztása. Míg kezdetben csak szóbeszéd által terjedtek receptek, a könyvnyomtatás és az írásos kultúra elterjedésével párhuzamosan megjelentek az első szakácskönyvek, melyeket aztán a 20. században előbb a televíziós műsorok, majd az internetes blogok váltottak fel.

Forgács Attila médiakutató és Dr. Guld Ádám médiakutató

Az esemény második félidejéhez érve egy nagyon izgalmas kerekasztal-beszélgetés vette kezdetétBánlaki D. Stella, a Forbes újságírója,Hering András, a Nosalty főszerkesztője,Papp Regina, a We Love Budapest főszerkesztője, valamint Szauer Judit gasztro-kommunikációs tanácsadó részvételével. Az eszmecsere során szóba került a hírverseny jelentősége, a videós tartalmak egyre növekvő fontossága, a hírérték mibenléte, az eredetiség és az autentikus sztori keresése, valamint az egyre inkább telítődő fővárosi gasztropaletta nyújtotta nehézségek.

Hering András, a Nosalty főszerkesztője a kereksztal-beszélgetés résztvevőjeként

Az eseményen jelenlévő vendéglátósok hasznos tippeket kaptak az elkerülendő hibákról, és bepillantást nyerhettek a PR jelentőségébe. A beszélgetés végeztével lehetőség nyílt kérdezni a résztvevőktől, majd a vendégek az előcsarnokban kóstolhatták végig a Horizont háromféle waffelből állócanapé sandwich kóstolósorát.

A teltházas helyszín a budapesti Horizont volt

Ezeket olvastad már?

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek