Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Itt az életmódváltás első kihívása!

Elindult a WMN.hu "Visszakapom magam!" című, egy háromgyermekes édesanya életmódváltását szubjektíven bemutató sorozata. Tippeljetek: mi volt az első étrendi nehézség?

A WMN.hu népszerű online magazin segítségével mostantól 90 napon át követhetjük Gabi, egy háromgyermekes édesanya életmódváltásának mozzanatait. Szubjektíven. Elsőkézből. Őszintén.

Gabi a "Visszakapom magam" címet viselő sorozat fejezeteiként osztja meg az olvasókkal életmódváltó élményeit. Első heti tapasztalatait itt olvashatjátok: Visszakapom magam: Egy életmódváltás őszinte története - Első hét. A beszámolóból kiderül, mi okozta az egyik legnagyobb kihívást Gabinak az első héten!

Nincs meglepetés

Igen. Bizony a reggelizés az egyik első nagyobb kihívás, ahogy Gabi írja:

"Szóval elvben reggel nyolcig ennem kellene 30 gramm lassú felszívású szénhidrátot. Én reggel nyolcra egy gyors felszívódású idegrohamot szoktam kapni, nem pedig rostokat meg ilyeneket."

Ismerős? Gabi reggelei a gyerekek útnak indításáról szólnak, örül, hogy él, nemhogy a saját reggelijével tudna foglalkozni. Pedig nem olyan nagy ördöngösség!

Olvasd el, miért érdemes rendszeresen étkezni!:

Fogyni szeretnél? Egyél gyakrabban!

A Nagy Titok

A Nagy Titok a tervezés. Kiegyensúlyozott vagy testsúlycsökkentő étrend esetén, de egyébként is, főleg gyerekek mellett a túlélés záloga a tervezés. Munkaügyekben, a gyerekek különórái, a háztartási feladatok, a családi programok tekintetében ebbe viszonylag gyorsan belejönnek a családanyák, de az étrendi tervezés, különösen saját maguk étrendjének a tervezése igen csak hátul kullog a prioritáslistán. Hozzuk egy kicsit előrébb! (Mondjuk legfelülre?)

Gyakorlati tippek a reggeli megvalósításához:

  • Szükséges egy gramm pontossággal mérő konyhai digitális mérleg beszerzése.
  • Tápanyagtáblázat is kell. Na persze nem kell megvenni könyv formátumban, ma már sok online tápanyagtáblázat is elérhető. Jegyzeteljük, nyomtassuk ki a leggyakrabban fogyasztott alapanyagok energia- és tápanyagtartalmát, tegyük ki a hűtőre. Vagy használjunk mobil applikációt. A NoSalty oldalain több mint 1300 alapanyag és közel 50000 recept energia- és tápanyagértékei érhetőek el bárki számára. Korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, hogy juthattok az információkhoz gyorsan, egyszerűen!

Olvasd el cikkünket a NoSalty-n található szolgáltatásokról!:

NoSalty a fogyókúra szolgálatában

  • Meg kell tanulni mit jelent a 30 g lassú felszívódású szénhidrát. Ehhez az első időszakban, amíg elsajátítjuk a mennyiséget, a rutint, legegyszerűbb, ha kenyérfélékben gondolkozunk, azaz szendvicsben. Keressünk olyan teljes kiőrlésű termékeket (kenyér, kifli, zsemle), amelyek jól adagolhatók és könnyen beszerezhetőek (nyilván, ha két órát kell utazni az adott kenyérféléért, akkor nem lesz gyakran otthon). Egy idő után bele fogunk jönni, de az elején biztos, hogy mérni kell (és érdemes is) az alapanyagokat, ételeket.

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!

A 160 g szénhidrát diéta alapjai

  • Készítsük el előre a szendvicsbetéteket, különösen fontos, hogy a reggelinél is legyen az összetett szénhidrát mellett a menüben teljes értékű fehérje.
  • Bátran főzzünk meg egy tojást még előző este, reggel csak pucolni kell és már ehetjük is!
  • Készítsünk elő előző este egy adag körözöttet, fűszeres túrókrémet, és amíg készítjük a gyerekek szendvicsét, készítsük el a magunkét is.
  • Legyen otthon mindig sovány felvágott, sajt, hogy reggel akár több opcióból is választhassunk! Ha a hétvégén úgy jön ki a lépés, süssünk ki egy csirke- vagy pulykamellet finom fűszerezéssel és együk ezt hidegen reggelire!
  • Legyen otthon mindig (!) friss zöldség! Természetesen szezon és ízlés szerint: paradicsom, paprika (akár zöld-, akár kápia-, akár kaliforniai), kígyóuborka, retek, salátafélék stb. És ezeket sose sajnáljuk ki a reggelinkből!
  • Adjunk magunknak plusz 10 percet! Persze, én is szeretek az ágyban nyújtózkodni még egy kicsit, főleg, hogy jönnek a borongós őszi reggelek, de lássuk be őszintén: 10 percen nem múlik semmi. Tekintsük ajándéknak ezt a plusz 10 perc reggel, amit csak magunkra, az egészségünkre fordíthatunk! Ekkor lesz idő méricskélni, a saját reggelit elkészíteni, esetleg még nyugiban el is fogyasztani!
Szólj hozzá!

Hozzászólások (9)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Bubu46
Bubu46 Thu, 2015-09-24 06:10

Igyekszem nem feladni, de érteni nem értem...Május óta igen tudatosan és odafigyeléssel étkezem - az eredmény siralmas : 107 kg az induló súlyom és most 99-nél nem akar csökkenni(szeptember !) 60 év felett ez lehetetlen ?A felsorolt 10 szempont mindegyikét tudom, gyakorlom - mi lehet a baj ?

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Thu, 2015-09-24 09:52

Kedves Bubu46! Csak csatlakozni tudok Vichy szavaihoz. Egyrészt 5 hónap alatt -8 kiló az jó eredménynek tekinthető. A heti fél-1 kg fogyás az egy általános ajánlás, de nem mindenki működik így. Én is csak javasolni tudom, hogy keressen fel dietetikus kollégát, aki személyre szabott - és ez NAGYON fontos - étrendi javaslatokat fog Önnek összeállítani, kalória, tápanyagszámítással, állapotfelméréssel, mindennel együtt. Így kiküszöbölhetőek a helytelen szokások, hibák, megtalálhatóak az esetleges hiányosságok, változtatni valók. Üdv, Judit

Bubu46
Bubu46 Thu, 2015-09-24 12:18

Köszönöm a gyors választ és okvetlenül felkeresek egy dietetikus szakembert, mert saját kútfőből már nem tudok továbblépni .Összességében ugyan megnyugtat, hogy kevesebbet és minőségi élelmiszereket fogyasztok, de egészségügyi szempontból nem mindegy ez a hatalmas súly cipelése. Nagyon köszönöm a segítségét ! Üdvözlettel, Ibolya

Vichy27
Vichy27 Thu, 2015-09-24 09:23

Szerintem 5 hónap alatt 8 kiló mínusz nem siralmas, hanem teljesen jó eredmény! Az első 5 kilót én is netről, könyvekből összeszedett általános irányelvek szerint adtam le, de mikor nem ment tovább, dietetikushoz fordultam. Előtte se voltam tehát tájékozatlan a témában, de nekem nagyon sokat segít, hogy valaki egységes és követhető rendszert adott a kezembe, nem csak általános elvek és a velük járó bizonytalanság, hogy most vajon jól csinálom, vagy mégse.

Bubu46
Bubu46 Thu, 2015-09-24 12:10

Kedves Vichy27 - nagyon köszönöm, hogy vetted a fáradságot és ilyen gyorsan válaszoltál ! Látod ez nem jutott eszembe, hogy az általános elvek ( amik fiatalon hatékonyabban működtek ) bizony a kor előrehaladtával talán kevésbé hatékonyak.
Megfogadom a tanácsot és felkeresek egy dietetikust.Köszönöm még egyszer !

szklari61
szklari61 Wed, 2015-09-23 10:48

Kedves Judit !
Hol lehet kėrdést feltenni Önnek, csak itt nyilvànosan ?
Vagy szemėlyes talàlkozo is megoldhato, tanàcsadàs, hogy müködik ?
Elöre is kôszönöm a tàjėkoztatot !
Kitartåst mindenkinek !
Üdv.

Vichy27
Vichy27 Tue, 2015-09-22 07:57

Drukkolok a hölgynek! Én is 82 kg-ról indultam (a 168 cm-hez). Magamtól így-úgy koplalva lefogytam 77-ig, de nem ment tovább. Két hónapja voltam dietetikusnál, aki a 160 g CH, 5X étkezős életmódra állított, ami teljesen jól tartható szerintem. Eredmény: 74,3 kg, és remélem szép lassan megy majd még lejjebb.