Homár – minden falatja kincs!

A Konyhafőnök mai adásában a résztvevőknek nem volt könnyű dolguk: homárt bontottak. Most megmutatjuk, hogyan juthatsz hozzá legkönnyebben a csodás rák húsához!

A Séf egy meleg homársalátát készített, amelyet a bemutatás időpontjában a versenyzőknek le kellett másolniuk és legjobb tudásuk szerint tálalniuk. A recept szerint a lábakat külön sütötték, a fejet és a testet főzték, melynek igen kevés idő, úgy 3 perc elegendő. Mi most megmutatjuk, hogy az egészben főtt homár páncéljából miként tudjátok a legügyesebben kinyerni az összes húst. Ennek az óriás ráknak minden négyzetcentiméterje kincs, nem maradhat benne egy falat sem!

  • Először a főtt homár ollóit csavarjuk le tőből a testről.
  • Majd hasonló módszerrel válasszuk le róla a farkat is.
  • Ezt a hátával lefelé tartva, visszafelé roppantsuk meg, ekkor a farok legvége betörik.
  • A hasi rész felől a farok végének irányában éles ollóval vágjuk fel a páncélt, majd kézzel feszítsük szét, hogy egészben kiemelhessük belőle a húst.
  • Az így kapott húsban lévő zöld részeket - vagyis a bélcsatornát - tartalmával együtt távolítsuk el.
  • Ekkor egy nehéz késsel mérjünk két jól irányzott csapást az ollóra: egyet az alsó belső felére, egy másikat a különálló mozgó részére. Először ezt húzzuk ki finoman, majd az olló másik szárát, így egészben megkapjuk a húsát. A kisebbik ollórészből egy célszerszámmal, ennek hiányában egy vastagabb hústűvel, körkörös felfelé vezetett húzó mozgással vegyük ki a belsejét.
  • Íme, a fogyasztható homárhús, készen a tálalásra vagy további felhasználásra.

A nyersen pucolt homár páncélját egyébként – a fej részének teljes kipucolása után – alaplének főzhetjük meg. Mártások, szószok nagyszerű alapanyaga!

Tudj meg többet A Konyhafőnök műsoráról itt!

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.