Egyre többen szívják ezt a fajta dohányterméket, de vajon az etikettet is követik?

Egy friss országos kutatás szerint a magyar lakosságból a 18–75 évesek 25%-a –megközelítőleg 1,8 millió ember – használ hevített dohánytermékeket valamilyen gyakorisággal. Ebből 1 millió fő rendszeresen, 790 ezren pedig alkalmanként választják az alternatív dohányzási formákat.

A JTI kutatása alapján a hevített dohánytermékeket legnagyobb arányban a 30 év alattiak használják, különösen Budapesten és más nagyvárosokban. Gyakran előfordul a használat továbbá az aktív dolgozók és az alapfokú végzettséggel rendelkezők körében. A használati szokások között generációs különbségek is megfigyelhetők:

A hulladékmentesség az 50 év felettieknek fontosabb, a 30-asok számára inkább a gyors és kényelmes használat a fő fókusz, a 30 év alattiaknak pedig leginkább az, hogy az illat ne legyen zavaró

– mondta Polyák Emese, a JTI Hungary Zrt. CSR és kommunikációs menedzsere. 

A szabadtéri használat a jó idő beköszöntével különösen hangsúlyossá válik. A rendszeres használók 69%-a kertben vagy teraszon, míg 46%-uk munkahelyi környezetben használ hevített dohányterméket. Az alkalmi fogyasztók körében a szórakozóhelyek és vendéglátóhelyek környéke a jellemzőbb helyszín. 

A hevített dohánytermékeket főleg a 30 év alattiak használják
  • A választás során a legfontosabb tényezők az íz (illat) és az ár-érték arány.
  • A rendszeres használók közel fele számára kifejezetten fontos, hogy a termék valódi dohányt tartalmazzon, míg az alkalmi használók nyitottabbak az alternatív összetevőjű termékekre.
  • A hevített dohánytermékek szabadtéri használata kapcsán egyre fontosabbá válik az etikus, környezet- és társadalomtudatos hozzáállás.
  • A felhasználók többsége figyel arra, hogy ne hagyjon hulladékot maga után (különösen jellemző ez az 50 év felettiekre, ahol 60% fölött van ez az arány).
  • 10-ből 9 ember körbenéz, hogy nem zavar-e másokat – főként akkor, ha gyermek is van a közelben. Ugyanakkor csupán 28% kérdezi meg proaktívan, hogy zavarja-e a másikat a termék használata.

Hevített termékek használata előtt is mindig illene megkérdezni a körülöttünk lévőket: ‘Nem zavar, ha használom?’ Ez nemcsak szabály-, hanem felelősségkérdés is

- hangsúlyozza Dr. Kibédi-Varga Katalin, etikett-szakértő.
Fontos tényező az íz (illat) és az ár-érték arány

Ez is rámutat arra, hogy bár a többség etikusan viselkedik, van még hova fejlődni a társadalmi normák követésében. Pozitívum ugyanakkor, hogy azok, akik rendszeresen használnak hevített dohánytermékeket, tudatosabbak, és jellemzően jobban alkalmazkodnak a környezetükhöz, mint az alkalmi használók. 

További részletek: https://hevitettetikett.hu/ 

Társadalmi célú reklám - Megrendelője a JTI Hungary Zrt. A hevített dohánytermékek fogyasztása károsítja az Ön egészségét, és függőséghez vezet!

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Lencsefőzelék tejmentesen

A Szilveszter vagy az Újév elmaradhatatlan étele a lencsefőzelék. Tálalhatjuk sült hússal is és ér az év többi részében is lencsét enni, hiszen finom és egészséges!

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos lencsefőzelék

Amikor Turós Emil kopott szakácskönyvéből főztem, mindig rácsodálkoztam, hogy évtizedekkel ezelőtt milyen ízletes ételek készülhettek. Ma már nem csodálkozom, és ha egy klasszikus ...

Az eredeti korhelyleves

A klasszikus korhelyleves valójában inkább egy kiadós főétel, mint egy leves: a savanyú káposztából főzött kolbászos fogás a magyar konyhaművészet egyik ismert és népszerű étele. ...